Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přes internetové stránky Creative jsem si objednala dne 22.4.2021 zboží, které mi bylo dne 28.2.2021 doručeno kurýrní službou DPD. Po otevření zásilky zboží neodpovídalo obrázku uvedenému na internetvých stránkách a nesedělo ani velikostně. Zažádala jsem tedy přes forumlář na internetových stránkách společnosti o vrácení zboží, když ná stránkách při objednání zboží bylo uvedeno, že lze zboží jednoduše vrátit do 14ti dnů. Vrácení zboží mi bylo obratem schváleno a sdělena adresa pro vrácení zboží. Uvedená adresa pro vrácení zboží: Firma Creative, Preslav 2,Blagoevrad-Elenovo 2700, Bulharsko. Kontaktovala jsem tedy znovu firmu s žádostí o zaslání adresy pro vrácení zboží na území ČR, když v obchodních podmínkách při nákupu ani jinde na stránkách nebylo uvedeno, že zboží se musí vracet na adresu v Bulharsku. Poštovné u firmy DPD na adresu v Bulharsku bylo spočítáno na 1 199 Kč, což několikanásobně převyšuje hodnotu zboží. Na moji žádost mi bylo sděleno, že firma v ČR nemá žádné sídlo.
Sako - kód 2900 - černá, Kód: 288976, cena 349,86 Kč + dopravné a balné 98 Kč, Celkový součet 447,86 Kč
Žádám o sdělení adresy pro vrácení zboží v ČR, případně o uhrazení poštovného a vrácení peněz za zboží, které neodpovídá skutečnostem uvedeným na stránkách firmy Creative.
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka využila svého práva a od smlouvy odstoupila ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží, má povinnost vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající nemá povinnost přijímat vrácené zboží pouze v České republice, před uzavřením smlouvy by měl však spotřebitelku jasně a srozumitelně informovat, na jakou adresu má spotřebitelka zboží vrátit (tuto povinnost prodávajícího lze dovodit z ust. § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku). Prodávající je také povinen před uzavřením smlouvy informovat spotřebitelku o její povinnosti nést náklady související s vrácením zboží (ust. § 1820 odst. 1 písm. g) občanského zákoníku). Pokud tak prodávající neučiní, má povinnost tyto náklady spotřebitelce nahradit (ust. § 1832 odst. 3 občanského zákoníku).
Z obchodních podmínek prodávajícího zveřejněných na webových stránkách https://creative-cz.com/terms-cz nelze adresu pro vrácení zboží jednoznačně dovodit. Spotřebitelka by tedy mohla namítat, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, a žádat po společnosti náhradu škody v podobě rozdílu mezi vnitrostátním a mezinárodním poštovným.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Bulharsku), doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace prostřednictvím naší služby, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz.
Jelikož prodávající nabízí své zboží on-line, má spotřebitelka také možnost využít platformu Evropské komise pro řešení sporů on-line. Více informací o této platformě lze vyhledat na webové adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=CS.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.