Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
vzhledem k uzavření prodejen s obuví jsem objednala boty přes internet, dorazily 4.3.2021. Boty mi seděly, ale po nějaké době (nošené pouze v kanceláři, tedy pár hodin denně) se ohnuly špičky na obou botách, tak, že ohyb je viditelný. Poslala jsem je na reklamaci, kam dorazily 21.4.2021 a 30.04.2021 mi byly poslány zpět s informací, že reklamaci neuznávají, protože boty jsou poškozeny mechanicky, tužinka a špička má promáčknutý materiál - což je důvod mé reklamace. Prý mi je obuv malá na šířku, což ale vůbec neodpovídá pravdě. Reklamovat nelze změny vzniklé opotřebením nebo mechanickým poškozením výrobku, takže dle vyjádření k reklamaci od společnosti CCC nemám nárok na reklamaci - ale pokud vydrží boty pouze měsíc bez viditelných vad, je to opravdu zarážející.
Bassano WSS20085-03, tmavě růžová
Prosím o vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle ustanovení § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu viz i rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Burdová,
Moc nás mrzí Vaše negativní zkušenost s výsledkem reklamace číslo RKCZ16822104211486147, kterou jste uplatňovala na prodejně CCC. Danou situaci jsme konzultovali s naším reklamačním oddělením a zkušeným znalcem v oboru. Nicméně nám bylo opětovně potvrzeno, že došlo k mechanickému poškození obuvi z důvodu špatně zvolené velikosti (baleríny Bassano - zřejmě Vám byly malé na šířku).
Právě z tohoto důvodu trváme na zamítnutí reklamace.
Dobrý den,
jak jsem uvedla, boty mi na šířku sedí. Bohužel, vyhozené peníze za nekvalitní zboží.
S pozdravem
S ohledem na výše uvedená vyjádření obou stran stížnost uzavíráme, dosažení smírného řešení není evidentně možné.