Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před 2 lety jsem podepsala kupní smlouvu na zboží. Tuto smlouvu jsem vzápětí telefonicky rušila. Tudíž jsem považovala vše za vyřízené,jelikož od té doby se mi nikdo neozval. Nedávno jsem obdržela dopis od dané společnosti,že mám uhradit 24.999,-Kč.Poté jsem volala na dané telefonní číslo,kde mě spojili s nějakou paní. Té dotyčné jsem vysvětlila situaci,že jsem smlouvu rušila telefonicky a žádné zboží jsem od nich neobdržela. Ona na to,že lze smlouvu zrušit pouze písemně.Tak jsem to udělala a poslala písemnou výpověd ze smlouvy,kde jsem uvedla,že jsem důchodkyně a mám zdravotní problémy a léky mě měsíčně vyjdou na spoustu peněz. O pár dní později jsem obdržela od nich dopisy,kde stálo,že musím alespon zaplatit 6.000,- Kč jako pokutu a že vyžadují lékařskou zprávu o tom ,že mám opravdu zdr. problémy a že tam chtějí mít rozepsané mé léky ,které užívám a kolik stojí. S odůvodněním ,že by to mohl napsat každý. A když nezaplatím ,že mi dají exekuci.
Nevím přesně,jelikož od nich nemám žádné dokumenty co to bylo za zboží a jaké značky. Ale bylo to něco podobného inhalátoru (zvlhčovač vzduchu) při onemocnění dýchacích cest.
Zrušení platby za zboží,které jsem neobdržela.A zrušení pokuty za výpověd ze smlouvy.
|
Tweet |
V té době účinný občanský zákoník vyžadoval pro odstoupení od smlouvy, která byla uzavřena mimo prostory obvyklé k podnikání písemnou formu. O podmínkách odstoupení musel být spotřebitel informován písemně nejpozději při uzavření smlouvy. Pokud prodávající tuto povinnost nesplnil, mohl spotřebitel odstoupit až do jednoho roku od uzavření smlouvy.
Občanský zákoník stanovil pro nesplnění písemné formy vyžadované zákonem sankci neplatnosti takového jednání. Ústavní soud sice dovodil, že v případě, kdy nechá prodávající kupujícího v přesvědčení, že došlo k řádnému odstoupení od kupní smlouvy,
a dále záměrně nechá bez povšimnutí neplnění smluvních povinností po dobu dvou let, aby posléze, poté, co mělo být zaplaceno a tedy i dodáno zboží, podal žalobu o zaplacení, jedná se z pohledu dobrých mravů o postup svérázný a neměl by zůstat bez odezvy v rozhodnutí obecných soudů. V tomto případě však spotřebitelka pravděpodobně nebude moci prokázat uvedený hovor.
Z výše uvedených důvodů doporučujeme spotřebitelce, aby se společností pokusila dohodnout na ukončení smlouvy za co nejvýhodnějších podmínek.
Společnost ZEPTER INTERNATIONAL s.r.o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit. Z výše uvedeného důvodu stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.