Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
S SOSConsulting jsem uzavřel příkazní smlouvu, kterou se zavázali obstarat pro mě záležitost spočívající v uplatnění nároku vůči České pojišťovně a.s. z pojistné smlouvy. Poté, co plnění vymohli, byli dle smlouvy povinni mě kontaktovat, provést vyúčtování a plnění mi poslat, to vše do pěti dnů. Opakovaně jsem je žádal o sdělení stavu celé záležitosti. Následně jsem zjistil, že plnění od pojišťovny ve výši 187.525 Kč obdrželi již 16. 1. 2019, nechali si jej pro sebe, o přijetí této částky mě neinformovali. Po mnoha urgencích jsem teprve dne 10. 10. 2019 obdržel částku 100.000 Kč, následně pak 8. 4. 2020 dalších 36.072 Kč. Zbytek částky SOSConsulting neoprávněně zadržuje doposud, svou odměnu určují v rozporu se smlouvou a neobdržel jsem ani fakturu. Rovněž jsem nebyl nijak odškodněn za to, že mi SOSConsulting více než půl roku zadržovala mé vlastní peníze. SOSConsulting vůbec nereaguje, a to ani na výzvy mého advokáta.
příkazní smlouva
Žádám, aby mi SOSConsulting vyplatila zbývající část plnění od pojišťovny, které neoprávněně zadržuje, tj. částku 51.453 Kč.
|
Tweet |
V případě, že podnikatel zadržuje peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin zpronevěry uvádíme, že spotřebitel může podat trestní oznámení na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.