Společnost


PTÁČEK-velkoobchod, a.s.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#5049Výměna zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 12 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.11.2014, před 10 lety

Jan Cedidla

Znění stížnosti

Dne 24.11.2014 jsem na prodejně Koupelny Ptáček na Praze 4, ul. Jermenkova 14, zakoupil sedátko na WC zn. Jika Lyra plus v hodnotě 1.331,-Kč, číslo faktury F3011404592. Ještě tentýž den jsem při instalaci sedátka zjistil, že na kloset nepasuje. Vlastním klozet značky Jika, ale spletl jsem typ tohoto WC a zakoupil tak nesprávné sedátko, které na mísu nepasuje. Hned druhý den, tedy 25.11.2014, jsem zašel do prodejny s tím, že se omlouvám, že jsem se při výběru spletl a že bych chtěl sedátko vrátit. Situaci se mnou řešila vedoucí koupelnového studia Ing. H. Tato mi sdělila, že v tomto stavu sedátko ode mne nepřevezme, jelikož jsem zničil, resp. roztrhnul plastový pytlík s návodem a panty. Dále mne Ing. H. informovala, že originální krabice je vpořádku, jelikož jsem ji otevřel šetrně a bez poškození, ale že igelitový pytlík je příliš poškozen s tím, že v tomto stavu to již neprodá. Na můj dotaz, jak jsem tedy měl sedátko smontovat a vyzkoušet, aniž bych z plastového pytlíku vyndal návod a díly pantů, nebyla schopna odpovědět. Ačkoli Ing. H. zkontrolovala, že obsah balení je kompletní a nic z jednotlivých části nechybí, ani není poškozené, přesto mi zboží odmítla převzít zpět a řešit se mnou jakýkoliv způsob výměny zboží za jiné.

Nikdy jsem se nesetkal s takto arogantním jednáním ze strany prodejce. Jediným důvodem odmítnutí zboží byl roztržený plastový pytlík, obsahující návod k montáži a panty sedátka. Od firmy Koupelny Ptáček jsem nakoupil již několik výrobků a nikdy nebyl žádný problém. Přístup Ing. H. mne velmi zaskočil tím spíše, že překážkou k vyřešení mého požadavku byl roztržený igelitový sáček. Chápu, že firma nechce vyplácet zpět již jednou přijaté peníze a jsem samozřejmě ochoten vybrat si jiné zboží, případně doplatit i za jiné dražší zboží. Jsem rovněž ochoten nahradit onen roztržený igelitový sáček novým a nepoškozeným.


Produkt

Sedátko WC Jika Lyra plus, kód zboží: 8.9338.5.300.000.1, číslo zakázky na faktuře: ZK301141392


Požadované řešení

Požadují buď vrácení peněz, nebo výběr jakéhokoli jiného zboží z nabídky prodejny ve stejné ceně, připadně v ceně vyšší s doplatkem z mé strany.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.12.2014 15:46, před 10 lety

Při nákupu v kamenném obchodě zákon nepřiznává spotřebiteli právo na odstoupení nebo výměnu zboží mimo vadné zboží. Tuto možnost přiznávají prodávající nad rámec zákona a mohou si za tím účelem stanovit podmínky (např. zboží s visačkami, v neporušeném obalu, apod.). V tomto případě tedy záleží na skutečnosti, zda prodávající umožňuje výměnu nebo vrácení zboží a za jakých podmínek. Pokud spotřebitel tyto podmínky nesplnil, je na vůli prodávajícího, zda spotřebiteli umožní výměnu např. s uvedenou náhradou či nikoli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2015 15:44, před 10 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.