Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 24.11.2014 jsem na prodejně Koupelny Ptáček na Praze 4, ul. Jermenkova 14, zakoupil sedátko na WC zn. Jika Lyra plus v hodnotě 1.331,-Kč, číslo faktury F3011404592. Ještě tentýž den jsem při instalaci sedátka zjistil, že na kloset nepasuje. Vlastním klozet značky Jika, ale spletl jsem typ tohoto WC a zakoupil tak nesprávné sedátko, které na mísu nepasuje. Hned druhý den, tedy 25.11.2014, jsem zašel do prodejny s tím, že se omlouvám, že jsem se při výběru spletl a že bych chtěl sedátko vrátit. Situaci se mnou řešila vedoucí koupelnového studia Ing. H. Tato mi sdělila, že v tomto stavu sedátko ode mne nepřevezme, jelikož jsem zničil, resp. roztrhnul plastový pytlík s návodem a panty. Dále mne Ing. H. informovala, že originální krabice je vpořádku, jelikož jsem ji otevřel šetrně a bez poškození, ale že igelitový pytlík je příliš poškozen s tím, že v tomto stavu to již neprodá. Na můj dotaz, jak jsem tedy měl sedátko smontovat a vyzkoušet, aniž bych z plastového pytlíku vyndal návod a díly pantů, nebyla schopna odpovědět. Ačkoli Ing. H. zkontrolovala, že obsah balení je kompletní a nic z jednotlivých části nechybí, ani není poškozené, přesto mi zboží odmítla převzít zpět a řešit se mnou jakýkoliv způsob výměny zboží za jiné.
Nikdy jsem se nesetkal s takto arogantním jednáním ze strany prodejce. Jediným důvodem odmítnutí zboží byl roztržený plastový pytlík, obsahující návod k montáži a panty sedátka. Od firmy Koupelny Ptáček jsem nakoupil již několik výrobků a nikdy nebyl žádný problém. Přístup Ing. H. mne velmi zaskočil tím spíše, že překážkou k vyřešení mého požadavku byl roztržený igelitový sáček. Chápu, že firma nechce vyplácet zpět již jednou přijaté peníze a jsem samozřejmě ochoten vybrat si jiné zboží, případně doplatit i za jiné dražší zboží. Jsem rovněž ochoten nahradit onen roztržený igelitový sáček novým a nepoškozeným.
Sedátko WC Jika Lyra plus, kód zboží: 8.9338.5.300.000.1, číslo zakázky na faktuře: ZK301141392
Požadují buď vrácení peněz, nebo výběr jakéhokoli jiného zboží z nabídky prodejny ve stejné ceně, připadně v ceně vyšší s doplatkem z mé strany.
|
Tweet |
Při nákupu v kamenném obchodě zákon nepřiznává spotřebiteli právo na odstoupení nebo výměnu zboží mimo vadné zboží. Tuto možnost přiznávají prodávající nad rámec zákona a mohou si za tím účelem stanovit podmínky (např. zboží s visačkami, v neporušeném obalu, apod.). V tomto případě tedy záleží na skutečnosti, zda prodávající umožňuje výměnu nebo vrácení zboží a za jakých podmínek. Pokud spotřebitel tyto podmínky nesplnil, je na vůli prodávajícího, zda spotřebiteli umožní výměnu např. s uvedenou náhradou či nikoli.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.