Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Neoprávněné vymáhání pohledávky/faktury č. xxxxx za zboží Goodshave Men (Reg) ve výši 299 Kč s navýšením dluhu na 727,59 Kč. Případ č. xxxxx si objednal od společnosti Mylando AG holící strojek (uhrazen). Nejdříve firma chtěla proplatit tento strojek, výpisem z banky jsme prokázali, že fakturu jsme uhradili. Dále pak přišla složenka na uhrazení dalšího balíčku s břity, který otec nepřijal a po telefonu zasílání zrušil. Přesto firma Alektum vymáhá tento dluh a nyní již i s úroky. Otec s firmou Alektum několikrát telefonoval a situaci vysvětloval, bez úspěchu. Prosím o stornování faktury i úroku, vymazání otce z databáze obou firem a sepsání dokladu, že otec (případ č. xxxxx) je vůči firmy bez pohledávek
faktura č. 1841182 Goodshave Men Reg, částka 299 Kč ke dni 26. 4. s úroky 727, 59 Kč
Prosím o zrušení dluhu a vymazání otce z databáze obou firem a sepsání dokladu, že otec nemá u firmy žádné pohledávky.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Před vyplacením jakékoli částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy Alektum, s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči postupiteli, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat. Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Inkasní agentura Alektum, s.r.o. ukončilo vymáhací proces.
Alektum, s.r.o.
Prosím ukončení vymáhacího procesu doložit písemnou formou a to jak ze strany Alektum, s.r.o. tak i Mylando AG. Ideálně poštou a skenem do emailu.
Velmi děkuji, Lenka Karhanová
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.