Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zdravím, nedávno asi před rokem jsme zakoupily notebook od značky Acer. Byl koupený jako levnější model pouze na brouzdání po webu, jenže jsme si moc dlouho nezabrouzdaly... Po necelých 3 měsících tedy na den přesně kdy byl notebook podle štítku vyroben začal blbnout. Nejdříve když se zavřel tak nešel zapnout. Světelná signalizace zapnutí svítila ale obrazovka černá a nešel zapnout. Dostal se to do takové fáze že se sám vypínal atd... Nedávno jsem ale vyděl video od Cool Tech který ukazoval ku*vítko v Aceru. Rozhodl jsem se počítač rozdělat ale žádné páčky ani tlačítka jsem nenašel. Pak jsem zkusil stáhnout aktualizační balíček BIOSu a extrahoval z něho samotný update. Při otevření v 10 editoru na mě čekalo překvapení v podobě HW kurvítka které po 732 dnech začne po zavření počítače odpojovat RAMku a tím pádem s notebook zasekne na černé obrazovce. Tak jsem ten "deskový problém" za který Acer chtěl 3000 až 4500 vyřešil přepsáním hodnoty dnů z 732 na 9999 a ono to fungovalo. Acer na svých fórech zmínky o kurví*kách maže ale na netu je dost informací že to dělají. Přijde mi to jako takový podvod. Koupíte si notebook za XX tisíc a za 2 roky zjistíte že nejede, v servisu vám řeknou že je to baterkou a nauctuji vám za to několik tisíc. Ve skutečnosti však pouze přeprogramují BIOS nebo vymění destičky na k*rvítka
Acery série Aspire a další modely
Odstranit tyhle ty ku*vítka a nelhát zákazníkům.
|
Tweet |
Pokud zakoupená věc nemá sjednané vlastnosti, nebo pokud se věc nehodí k účelu, pro který je určená, je tato věc vadná (§ 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Vadnou věc je poté vhodné reklamovat.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.