Společnost


ProRetail s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#50519Nevrácení peněz, odstoupení od smlouvy za nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 30 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.05.2021, před 4 lety

Lenka Šebelová

Znění stížnosti

Dobrý den.
Žádám o radu z problému, který řeším už opravdu neobvykle dlouho.
Dne 28.1.2021 jsem objednala a zaplatila platební kartou zboží z e-shopu BusinessStyle.s.r.o. v hodnotě 1610,-kč včetně dopravy. Jednalo se o skladové zboží, nanoroušky.
Přišlo mi e-mailem v ten samý den potvrzení objednávky i o uhrazené platbě s tím, že dodání bude 2-5 dnů, možno i více.

Dne 8.2.2021 bylo zboží dle trasování dopravce naloženo na rozvozové vozidlo na ten den. Zásilka ale nedorazila na adresu doručení, jak bylo domluveno , ale na výdejní místo. Trvalo to 10 dní místo garantovaných 5 dní. To se dá ještě pochopit.

9.2.2021 jsem kontaktovala e-shop s tím, že nebyla mi doručená zásilka na dodací adresu, ale výdejní místo, nikdo mi ani nevolal od dopravce a že reklamuji nedodané zboží a žádám o odstoupení od smlouvy z důvodu nedodržení podmínek a žádám o vrácení plné částky.

16.2.2021 jsem e-shop kontaktovala e-mailem s tím, že se k tomu nevyjádřili a žádala jsem o vyjádření. V ten den mi napsali, že reklamace je nedůvodná a proto ji zamítají. Jakmile se jim vrátí případně nedoručené zboží, které bylo odesláno, budou vracet peníze dle obchodních podmínek, právní úpravy. Dosud jej nemají jen moje neomalené arogantní rozkazovačné emaily.
Podotýkám, že tahle drsná komunikace z jejich strany se mně opravdu nelíbila.

Prostudovala jsem si jejich obchodní podmínky.

17.2.2021 jsem jim poslala oficiálně vyplněný jejich formulář pro odstoupení od smlouvy, s datem 9.2.2021. Tehdy jsem žádala odstoupení od smlouvy e-mailem.
Ten samý den mi z e-shopu došla odpověď, že dnešním dnem přijali odstoupení a že mám špatné datum, správně je 17.2.2021.
Na to jsem neodpověděla. Neakceptovali můj e-mail o odstoupení od smlouvy dřív. To se dá taky pochopit. Vyžadovali vyplněný formulář dle obchodních podmínek.

24.3.2021 jsem se ozvala já s žádostí o vrácení peněz z nedodaného zboží. Uběhl víc než měsíc. 13.3.2021 dle trasování dopravce vrátil zboží odesílateli. Takže zboží fyzicky měli 11 dní zpět, ale peníze opět nevyplatili. Byla jsem naštvaná z celého jejího přístupu, neochotného jednání, komunikace. Záměrně a neprávem pozdržují vrácení peněz. Činí tak neoprávněné obohacování ve svůj prospěch. Porušují obchodní podmínky, legislativu a budu to řešit s kompetentními úřady.

Ten samý den mi došla odpověď cituji:
"Vůbec nevíme, co si tu vymýšlíte, objednávka byla odeslána, nebyla jste k zastižení, ani jste si ji pak nevyzvedla na výdejním místě, před několika dny se vrátila, peníze vrátíme samozřejmě. Sbohem."

Myslím, že tohle taky nemá smyl komentovat. Pod štábní kulturu. O něčem to opravdu svědčí. To, jakým neovalenýma urážlivým stylem odepsali, komentovat opravdu nemá smysl.
Na to jsem neodpovídala. Dny plynuly.

Poslední e-mail jsem napsala 2.5.2021, kde jsem opět žádala o vrácení peněz. Ano, víc než 3 měsíce se odkládá proplacení peněz za nedodané zboží. Od 28.1.2021, kdy proběhla potvrzená objednávka i platba.


Cítím se podvedena. Nakoupila jsem v podvodném e-shopu a přála bych si, aby opravdu nikdo další nenaletěl podobným e-shopům.

Dle podmínek nákupu a dohody, zboží nebylo doručeno na adresu doručení.
Právo spotřebitele je odstoupit od smlouvy i před doručením zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli přijaté peníze ve lhůtě 14 dnů,( v obchodních podmínkách mají dokonce 30 dnů) ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Pokud tak neučiní ocitá se prodávající v prodlení. Je-li v prodlení má spotřebitel právo navíc žádat zaplacení zákonného úroku z prodlení.
Neoprávněné zadržování peněz je na místě. Vysoká míra závažnosti a využívání neprávem zadržovaných peněz ve svůj prospěch.

Nebo to tak není?
Jaký by měl být tady postup?
Co bych mohla v dané věci udělat?

S čínským subjektem jsem řešila něco podobného. Tam nebyl rozhodně problém s vratkou. Tady v ČR mám pocit legislativa je krátká, obchodníci to využívají, nevadí jim ani špatné recenze s e-shopem. Jsou nedostižitelní.

Děkuji. S úctou Lenka Šebelová


Produkt

Nákup nanoroušek.


Požadované řešení

Vrácení peněz za nedodané zboží mi bude stačit. Je to mé právo. Omluva za neovalenou komunikaci vůči spotřebiteli. To na místě rozhodně není a nepatří to ani do obchodních vztahů.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.5.2021 08:32, před 4 lety

Místo plnění je základní náležitostí obsahu smluvního závazku. Změnit obsah smluvního závazku je možné zásadně jen tehdy, pokud se na tom strany dohodnou. Pokud dojde k jednostranné změně obsahu závazku (tj. ke změně práv a povinností), aniž s ní spotřebitel vysloví souhlas, není tato změna vůči spotřebiteli účinná. Podnikatel má tedy povinnost plnit do původně smluveného místa.

Pokud by si strany sjednaly možnost jednostranné změny obsahu závazku ve smlouvě nebo v obchodních podmínkách, zásadně není takové ujednání s ohledem na § 1814 písm. g) a § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vůči spotřebiteli účinné.

Společnost měla podle našeho názoru povinnost plnit na původně sjednaném místě, popř. na místě novém, pokud se na tom strany dohodly.

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

V případě, že podnikatel peněžní prostředky spotřebiteli nevrátí a bude je zadržovat bez právního důvodu, jednalo by se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

V takovém případě by podnikatele bylo možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.6.2021 11:52, před 4 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.8.2021 13:59, před 3 lety

Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.