Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Zhruba před dvěma roky (záruční doba je do letošního června) jsem si zakoupil mobilní telefon Huawei P30 Pro v eshopu https://www.imobily.eu/ na fyzickou osobu. Zhruba v lednu mi v telefonu přestalo fungovat bezdrátové nabíjení. Telefon jsem dal tedy na reklamaci, která byla do měsíce vyřízena a telefon mi byl opraven. Ještě před doručením telefonu jsem měl dotaz, zda je můj telefon stále vodotěsný a má certifikát IP68. Bylo mi řečeno, že stále je a disponuje certifikátem IP68. Telefon jsem opláchl, po chvíli začal špatně fungovat a následně se vypnul.
Telefon jsem tedy ihned poslal k další reklamaci s tím, že jsem ještě napsal email, že telefon nebyl správně opraven a že nechápu, ještě když jsem se na to explicitně ptal, že není vodotěsný. Potvrzení o zahájení reklamace bylo 15.3. E-shop odpověděl velmi stroze a to, že dá telefon k posouzení do servisu. 8.4 mi přišel email s tím, že reklamace byla zamítnuta a první oprava provedena v pořádku. Nicméně mi bylo ještě řečeno, že telefon pošlou výrobci k posouzení.
8.4 jsem od nich dostal email, kde je napsáno, že reklamace byla zamítnuta a že to posílají výrobci bez mého souhlasu, či jiného zásahu z mé strany, tudíž jsem nesouhlasil s prodloužením reklamační lhůty. Dne 27.4 jim byl doručen můj dopis, kde odstupuji od smlouvy a požaduji vrácení peněz do 14 dnů. 30. dubna mi od nich bylo sděleno, že výrobce vyhodnotil zařízení jako špatné a zašlou mi nový kus, bez reakce na moje odstoupení od smlouvy. Tuto skutečnost jsem mu sdělil a on to odmítl. Od té doby si pouze vyměňujeme bezvýznamné emaily.
Nový telefon mi poslali dne 5.5.2021 a jak mi bylo doporučeno asociací sos, tak si telefon nechám zabalený doma, než dostanu vaše vyjádření.
1. reklamace č. 6226 - přijatá 17.2, vyřízená 3.3
2. reklamace č. 6338 - přijatá 15.3
Prosím berte mé emaily s rezervou. Šlo mi hlavně o to, abych zdůraznil špatné vyřízené reklamace. Požaduji odstoupení od smlouvy, hlavně kvůli přístupu, jaký e-shop má. Zkrátka už mu nevěřím a nechci od něj žádné zboží. Co se týče korony, tak bych určitě neměl problém to akceptovat, kdyby e-shop jednal fér. Nicméně e-shop tvrdí, že reklamaci stihl vyřídit v termínu.
Předem Vám moc děkuji a hezký den
Juračka
(kontaktní údaje viz referenční údaj)
Huawei P30 Pro 8GB/256GB Dual SIM Black
Navrácení částky, dle kupní smlouvy. Z důvodu nedodržení 30 denní lhůty navrácení zboží.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Skutečnost, že spotřebitel obdržel od společnosti opravený výrobek i přes to, že od smlouvy odstoupil, nemá v zásadě žádný vliv na jeho nárok na vrácení peněžních prostředků, které mu náleží. Spotřebitel může přistoupit k zadržení věci (§ 1395 občanského zákoníku) až do doby, kdy společnost splní povinnost vrátit spotřebiteli peněžní prostředky. V okamžiku, kdy peněžní prostředky spotřebiteli společnost vrátí, musí spotřebitel bezodkladně věc poskytnout společnosti.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.