Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupil jsem autobaterii PEMA, každá jiná má běžně 5 a více let životnosti. Baterii v běžném provozu a využití po době pár měsíců je nenávratně pryč. Při zcela očividné a jasné věci mě PEMA nutí strávit život běháním po znaleckých ústavech s baterií, co váží 25 kilo. Baterie stoji 3000,- a za posudek chtějí 10000,- a počkám si na něj klidně i měsíc (dle telefonického vyjádření znalce). Obchod jen spoléhá na skutečnost, že zákazník nebude mít sílu a čas věc řešit. Jak je jednoduché a krásné reklamaci zamítnout a vyžadovat znalecký posudek - 90% zákazníků se nechá odradit. Smutné! PEMA už nikdy více!
Autobaterie Pema Power 12V, 150Ah, 800A
Celou věc jsem oznámil ČOI. PEMA se odkazuje na manuál, ale jaksi ho zapomněli s výrobkem dodat, takže mě jako vyřešení stačí, že dostanou pokutu za porušení zákona. Až jednou budu mít znalecký posudek, tak mi zaplatí i ten a pak zaplatí i tu prokletou baterii. To, že by mi vrátili peníze teď (bez dalšího boje a ztráty času) už ani nečekám, šanci jsem jim dal opakovaně.
|
Tweet |
Co se zákonné záruky týče, spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu a to bezplatně. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní.
Pokud prodávající reklamaci vyřídí tak, že ji zamítne a písemně odůvodní, avšak spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na jeho situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu viz i rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
rozumím tomu, že reklamace je záležitost nepříjemná a my i zákazníci bychom byli rádi, kdyby se vyskytovala co nejméně. Někdy se reklamaci zboží však nelze vyhnout.
K výše uvedené reklamaci uvádíme, že reklamace byla zamítnuta na základě podložených faktů a zjištění stavu baterie našimi specialisty v oblasti autobaterií. Zjistili jsme však procesní pochybení z naší strany při prodeji, na které se pan Michálek odvolává a v této souvislosti dáváme zákazníkovi za pravdu. Záležitost jsme proto již vyřešili vrácením peněz.
S pozdravem Vladislav Müller, Autodíly PEMA
Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o potvrzení informace a případné uzavření případu.
Hodnocení:
Komentář: Dnes přišli peníze na účet. Děkuji dTestu a České obchodní inspekci za pomoc a provedenou kontrolu (která dopadla stejně jak při mém nákupu). Bez vás bych asi nic nedostal, ne hned a bez ztráty spousty času.