Společnost


AUTODÍLY PEMA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#50530Nekvalitní akumulátor PEMA

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

17 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.05.2021, před 4 lety

Michal Michálek

Znění stížnosti

Koupil jsem autobaterii PEMA, každá jiná má běžně 5 a více let životnosti. Baterii v běžném provozu a využití po době pár měsíců je nenávratně pryč. Při zcela očividné a jasné věci mě PEMA nutí strávit život běháním po znaleckých ústavech s baterií, co váží 25 kilo. Baterie stoji 3000,- a za posudek chtějí 10000,- a počkám si na něj klidně i měsíc (dle telefonického vyjádření znalce). Obchod jen spoléhá na skutečnost, že zákazník nebude mít sílu a čas věc řešit. Jak je jednoduché a krásné reklamaci zamítnout a vyžadovat znalecký posudek - 90% zákazníků se nechá odradit. Smutné! PEMA už nikdy více!


Produkt

Autobaterie Pema Power 12V, 150Ah, 800A


Požadované řešení

Celou věc jsem oznámil ČOI. PEMA se odkazuje na manuál, ale jaksi ho zapomněli s výrobkem dodat, takže mě jako vyřešení stačí, že dostanou pokutu za porušení zákona. Až jednou budu mít znalecký posudek, tak mi zaplatí i ten a pak zaplatí i tu prokletou baterii. To, že by mi vrátili peníze teď (bez dalšího boje a ztráty času) už ani nečekám, šanci jsem jim dal opakovaně.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.5.2021 16:10, před 4 lety

Co se zákonné záruky týče, spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu a to bezplatně. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní.

Pokud prodávající reklamaci vyřídí tak, že ji zamítne a písemně odůvodní, avšak spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na jeho situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu viz i rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.5.2021 12:03, před 4 lety

Dobrý den,

rozumím tomu, že reklamace je záležitost nepříjemná a my i zákazníci bychom byli rádi, kdyby se vyskytovala co nejméně. Někdy se reklamaci zboží však nelze vyhnout.

K výše uvedené reklamaci uvádíme, že reklamace byla zamítnuta na základě podložených faktů a zjištění stavu baterie našimi specialisty v oblasti autobaterií. Zjistili jsme však procesní pochybení z naší strany při prodeji, na které se pan Michálek odvolává a v této souvislosti dáváme zákazníkovi za pravdu. Záležitost jsme proto již vyřešili vrácením peněz.

S pozdravem Vladislav Müller, Autodíly PEMA

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.5.2021 13:09, před 4 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o potvrzení informace a případné uzavření případu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
24.5.2021 10:13, před 4 lety


Michal Michálek

Hodnocení:

Komentář: Dnes přišli peníze na účet. Děkuji dTestu a České obchodní inspekci za pomoc a provedenou kontrolu (která dopadla stejně jak při mém nákupu). Bez vás bych asi nic nedostal, ne hned a bez ztráty spousty času.