Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 24. září 2014 12:27 František Hůla
Dobrý den.
Reklamuji u vás 9" tablet Alwinner A13.Po necelém půl roce nejde tablet spustit.Při pokusu o spuštění se na displeji objeví baterie, v ní trojúhelník s vykřičníkem(viz příloha) a tablet nenajede.Při připojení nabíječky se tablet nenabíjí.
Prodejce mi tablet poslal 30.9. zpátky s tím, že reklamaci nuznává, z důvodu poškození na straně spotřebitele(bez bližšího vysvětlení), ale bez nabíječky!
Upozornil jsem je na to mailem a odpověděli mi 21.10.ať jim tablet pošlu p.Špetíkovi znovu k reklamaci.Což jsem 24.10.udělal, i s popisem závady, která se rozšířila o to, že nejenže se nenabíjí, ale už ani nenajede(začne najíždět, ale zasekne se v kroku najíždění, a dál už nepokračuje), s konstatováním, že chyba je buď v softvéru, nebo v baterii, anebo v obojím.
24.11. mi poslali tablet zpět opět bez nabíječky s tím, že reklamaci opět nuznávají z důvodu mechanického poškození a podlimitního vybití baterie.
S tím nemohu souhlasit, protože tablet není mechanicky poškozený a o baterii jsem napsal, že je zřejmě vadná.
9" tablet Alwinner A13
Chtěl bych vyměnit tablet za funkční.
|
Tweet |
Je-li reklamace uplatněna do 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitel a tím a contrario vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Dále prodávající odpovídá za poškození nebo ztrátu věci, je-li předmětem jeho závazku. Pokud tedy došlo ke ztrátě nabíječky v době reklamačního řízení, spotřebitel má právo na její nahrazení, případně na náhradu škody v penězích.
Prosíme spotřebitele o doplnění informací o tom, v jaké fázi se stížnost nachází a o její případné uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Prodejce neustále dělá mrtvého brouka (což jsem po jeho vyjádřeních k reklamaci víceméně očekával), takže je to jenom banda zlodějská, která spoléhá na to, že k soudu to dá málokdo).
Takže děkuji dTestu za snahu, ale s nepoctivým prodejcem se nedá nic vyřešit.