Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dodatek
Dnes mi byl vrácen balíček který jsem odesílal 19.4.2021 prodávající si ho nevyzvedl. Cena za odeslání balíčku mě stála 129 Kč. Další vycenaklady.
Nemám prodejce vůbec nereaguje.
|
Tweet |
Od kupní smlouvy uzavřené na dálku (po telefonu, internetu) je možné odstoupit bez udání důvodu do 14 dní od převzetí zboží, v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Pokud by si tedy druhá strana vědomě balíček nevyzvedla, a nešlo například pouze o problémy s dodáním ze strany dopravce, je toto jednání vůči prodávajícímu účinné a prodávající má povinnost vrátit spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku do 14 dnů od odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Stížnost tímto uzavíráme, pro další komunikaci s podnikatelem (popř. s námi) lze využít stížnost ID 50537. Máme za to, že bude vhodnější komunikovat o jednom sporu prostřednictvím jedné stížnosti.