Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,14.4.2021jsem přes internet koupil zimní pneu od prodejce VELKO-PNEU.CZ,na EU štítku super parametry, spotřeba-C,na mokru-C a hlučnost super 72dB.
Po obutí pneu dne 30.4.2021, jsem odjel z pneuservisu a katastrofa jízda z Hodnína do Kopřivnice, při jízdě auto hodně hučí a nedá se s ním jet na dlouhé trasy, bolí vás s toho hlava.
Staré zimní pneu jelo potichu, bez problémů. Des 7.5.2021 jsem jel z Kopřivnice do Frýdku Mýstku a opět katastrofa.Tak jsem dnes psal prodejci, že pneu jsou špatné, že jsou hodně hlučné
a že chci vrátit peníze zpět, že se s pneu nedá jezdit.
Prodejce reagoval takto: vrátit pneu mohu pouze do 14dnů a že prodali přes 3000kusů pneu a nikdo si nestěžoval, a prý mám špatné ložisko, a na hlučnost pneu se nestahuje
žádná reklamace.
Tímto Vás uctivě žádám o vaši pomoc, děkuji moc Miroslav Pastyřík, Kopřivnice.
https://velko-pneu.cz/pneu/206929-roadhog-winter+-225-45-r-17-xl-94-h-zimni/
Chci zpět vrátit pneumatiky prodejci a chci vrátit peníze zpět na můj účet, abych si koupil nové a lepší celoroční pneumatiky. Dříve jsem jezdil na zimních pneu zn: Dunlop Winter Sport 5,225/45 R17 91 H mfs zimní a vydrželi mi 4roky celoročně obuté na mém novém autě-Škoda Octávie III. Bohužel jsem chtěl zkusit jinou značku, a tvrdě jsem narazil.
|
Tweet |
Pokud zakoupená věc nemá ujednané vlastnosti, nebo pokud se nehodí k nabízenému účelu, je věc vadná (§ 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Vadnou věc je poté vhodné reklamovat.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.