Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
Dobrý den,
dne 7.5.2021 v 20:31 jsem v Brně Bohunicích Kamenice 745/1 nakupoval po druhé v životě přes aplikaci K-scan. K nákupu v hodnotě 1600,- jsem ve shonu před zavírací dobou zapomněl namarkovat kytici pro ženu v hodnotě 245,-. Před placením na samoobslužné pokladně mi byl nákup překontrolován pracovnicí Kaufland, jenž mi vše potvrdila a povolila mi nákup uhradit. Hned za pokladnami jsem byl zastaven security, kde mi bylo řečeno, že jsem nezaplatil kytku. Omluvil jsem se a chtěl zboží ihned zaplatit, ale byl jsem odmítnut a byla přivolána PČR. Ti mi řekli, že neevidují, že bych měl záznam v trestném rejstříku a že tedy mám uhradit 500,- pokutu. Snažil jsem se na místě přemluvit PČR zda by to nešlo řešit pouze domluvou, když jsem bezúhonný občan a nebyl mi dokázán úmysl. Bohužel nešlo nebo nechtělo. Ihned z domova jsem napsal kauflandu email.
P.S.: Nebyl jsem sám, komu se toto stalo. Ihned po mě přivedli postarší paní, jenž zapomněla uhradit tvrdý salám ve výši 90Kč
K-scan, špatně nastavený systém kontroly a případná nemožnost doplatit zboží nízké částky bez nutnosti asistence PČR
1. rád bych dostal od Kauflandu omluvu za nařčení z krádeže
2. v ideálním případě voucher na nákup v hodnotě 500,- Kč
3. zlepšit systém kontroly nákupu přes scaner / mobilní telefon (i když osobně to už nikdy nebudu používat, protože ušetřených 10 minut mi nestojí za čekání na PČR + vystavení pokuty + záznam v rejstříku)
|
Tweet |
Je povinností spotřebitele, aby při samoobslužném markování nákupu dohlédl na to, jestli má namarkované všechno zboží z nákupu. Pokud byl ale nákup překontrolován pracovnicí společnosti, která spotřebiteli odsouhlasila, že má namarkované veškeré zboží a povolila nákup zaplatit, spotřebitel by pravděpodobně mohl požadovat náhradu škody, která mu byla způsobena nesprávnou informací (§ 2950 občanského zákoníku).
Vážený zákazníku, děkujeme za Váš podnět.
Rádi bychom ho s Vámi dořešili k Vaší spokojenosti. Nebude-li Vás to obtěžovat, kontaktujte nás prosím na naší bezplatné zákaznické lince 800 165 894 nebo e-mailem na kontakt@kaufland.cz. Pokud jste nás již kontaktoval, považujte tuto odpověď za bezpředmětnou.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika
Hodnocení:
Komentář: Děkuji za Váš vstup a vhled do této situace, ale povedlo se mi domluvit se společností Kaufland přímo, jelikož odpověděli na stížnost, jenž jsem jim poslal přímo. Společnost se mi omluvila a vystavila poukaz v hodnotě pokuty. Rád bych viděl i změnu v systému jak k-scan (čtečky) fungují, ale na toto téma se semnou moc bavit nechtěli. Ale jak jsem již zmiňoval, tak teoreticky mi to může být jedno, jelikož tuto službu nebudu už využívat. Děkuji a přeji pěkný den