Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od obchodníka jsem koupil bazarovou fyzickou kopii videohry Dead Cells pro Playstation 4.
Zboží jsem převzal v pátek 26. 3. 2021, zpět jsem ho odeslal 7. 4. 2021, tedy v zákonné 14-denní lhůtě pro vrácení zboží bez udání důvodu.
16. 4. 2021 mi od obchodníka přišel (možná automatický) e-mail, že nelze vyhovět mé žádosti. Odmítnutí vyhovět nebylo přímo zdůvodněno, ale byla v něm vypsaná část jejich obchodních podmínek, která naznačovala, že důvodem by mohla být porušená ochranná nálepka na obalu hry.
29. 4. 2021 mi byla doručena SMS zpráva, že na mé jméno od nich přicházel balík. Z toho jsem vydedukoval, že se mi pokouší vrátit zboží zpět a nepřevzal ho.
Odmítám, že bych na obalu zboží porušil ochrannou nálepku, se zbožím nebylo nijak manipulováno kromě vyjmutí z obálky, ve které přišlo, a přesunu do jiné obálky, kterou jsem zaslal na Vaši adresu. Ochranná nálepka zboží byla v době odeslání neporušená.
Kromě toho se neztotožňuji s názorem, že ochranná nálepka je původním obalem ve smyslu § 1837 NOZ.
Při e-mailové komunikaci mi bylo posléze potvrzeno, že podle prodejce byla poškozená ochranná nálepka na obalu. Na mou námitku ohledně toho, že ochranná nálepka není dle zákona obalem, prodejce nereagoval. Peníze vrátit odmítl.
BAZAR PS4 Dead Cells
Vrácení plné částky.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Podle § 1837 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ale existují výjimky, kdy odstoupení od smlouvy možné není. Mezi tyto výjimky patří i situace dle § 1837 písm. h). Od smlouvy o dodávce počítačového programu není možné odstoupit, pokud spotřebitel porušil její původní obal.
Obecně tedy je možné vrátit počítačový program, který je stále v původním obalu, a tento obal není porušený.
Otázka v tomto případě tedy není právní, ale spíše skutková. Strany musí v tomto případě prokázat, jestli ochranný obal byl, nebo nebyl porušený.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.