Společnost


ASIANA, spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#50568Nemožnost využití voucheru za neuskutečněný let (krach letecké společnosti)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 19 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.05.2021, před 4 lety

Michal Rous

Znění stížnosti

Dne 9.12.2019 jsem na portále Letuška.cz provozovaný společnosti Asiana, spol. s r.o. zakoupil dvě zpáteční letenky z Vídně do Podgorice na 13.6.2020 (faktura na částku 8630Kč). Z důvodů pandemie Covid byl let leteckou společností Montenegro airlines zrušen. Obrátil jsem se na společnost Asiana o vrácení peněz za zrušený let a bylo mi 11.6.2020 oznámeno, že letecká společnost nabízí pouze vouchery a ne vrácení peněz. Společnost Asiana mi poslala voucher s platností do června 2021. Vzhledem k pokračující nemožnosti řádného cestování ve světě jsme neměli možnost voucher využít. Na konci roku 2020 oznámila letecká společnost Montenegro airlines úpadek a ukončila svoji činnost. Dne 11.2.2021 jsem e-mailem kontaktoval společnost Asiana, u které jsem veškeré služby objednal a zaplatil, o řešení dané situace a možnosti kompenzace za nevyužité služby. Bylo mi odpovězeno, že bude má žádost předána nadřízeným a o řešení situace budu informován - po měsíci od podání žádosti, jsem odpověď urgoval znovu a do dnešního dne mi společnost Asiana žádným způsobem neodpověděla.


Produkt

2 x zpáteční letenka (voucher) Vídeň - Podgorica - částka 8630Kč


Požadované řešení

Byl bych rád, aby společnost Asiana, spol.s.r.o. nedělala "mrtvého brouka" a situaci řešila - já sem si službu objednal a zaplatil u této společnosti a ne u letecké společnosti. Byl bych rád, aby mi byla společnosti Asiana poskytnuta kompenzace za neuskutečněné lety, jsem ochoten přistoupit i vouchery na nákup jiných letenek na jejich portálu Letuška.cz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.5.2021 08:54, před 4 lety

Společnost ASIANA, spol. s. r. o., která je v řešeném sporu zprostředkovatelem, má ve svých obchodních podmínkách uvedeno, že neodpovídá za úpadek nebo insolvenci dopravce nebo poskytovatele, jehož let zprostředkovává. Platba za objednané služby je automaticky zúčtována ve prospěch dopravce nebo poskytovatele. Zákazník, jehož let nebo služba byly vyhlášením úpadku nebo insolvence dotčeny, je oprávněn žádat svoje finanční prostředky pouze přihlášením se do insolvenčního řízení dopravce nebo poskytovatele.

Společnost ASIANA, spol. s. r. o by měla spotřebiteli prokázat, že peněžní prostředky ze sféry svého vlivu danému dopravci skutečně zaslala.

Dle čl. 3 nařízení 2015/848/EU je k zahájení a vedení insolvenčního řízení příslušný soud členského státu, ve kterém jsou soustředěny hlavní činnosti společnosti. Právem rozhodným je zpravidla právní řád členského státu, na jehož území bylo insolvenční řízení zahájeno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.6.2021 15:57, před 4 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2021 16:28, před 3 lety

Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.