Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
po stornu zájezdu ze strany zákazníka v rámci COVID-19(sezona 2020)byla mé matce (68) vrácena záloha za zájezd, ale ne celá -5000 Kč forma voucheru, který si vzít musela. Letos si ze zdravotních důvodů (i po vážně prodělaném Covidu) na dovolenou netroufá. CK Tišnov v zastoupení CK LIDO jí ale částku vrátit nechce (prý nemusí) a nutí jí k využití a nebo darování voucheru někomu z rodiny, což se mi zdá jako tlak. Mamka by ráda peníze využila na lázeňský pobyt v tuzemsku, které CK ale nevede.
Jak máme postupovat?
vrácení hotovosti za neuskutečněný zájezd
|
Tweet |
Forma vratky všech doposud uhrazených plateb za zájezd (není rozhodné, zda byla částka zaplacena celá či nikoliv) by v souladu se zákonem 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále jen jako lex voucher), měla být buď ve formě peněžních prostředků, anebo ve formě voucheru, jehož parametry a možnosti odmítnutí vymezuje lex voucher (dále jen jako tzv. "zákonný typ voucheru").
Tento voucher může odmítnout zvlášť zranitelná osoba vymezená v § 3 odst. 3 lex voucher (např. osoby starší 65 let věku, osamocený rodič pečující o nezaopatřené dítě, aj.) a může požadovat vrácení peněžních prostředků. Pokud byl spotřebiteli voucher přesto vnucen, ale ještě nedošlo k jeho využití (tzn. nebyl doposud vybrán konkrétní zájezd, který by byl uhrazen prostřednictvím tohoto voucheru), může spotřebitel požadovat namísto poukazu vrácení peněz s tím, že voucher pořadateli zkrátka jednoduše vrátí.
Vydání peněžních prostředků musí proběhnout do 14 dnů poté, co spotřebitelka odmítnutí poukazu oznámí. Odmítnutí voucheru v situaci, kdy toto odmítnutí provede zvlášť zranitelná osoba (viz výše), musí pořadatel akceptovat a peněžní prostředky musí vydat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.