Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,měl bych dotaz na vás.Dali jsme zálohu na zájezd na Krétu,který jsme objednali na jméno M. S. a zaplatili u České Cestovní Agentuty LUMIS Orlová, a ti ho zprostředkovali u polské Cestovní Kanceláře ITAKA,a jelikož jsme nemohli odcestovat kvůli pandemie,tak nám cestovka navýšila o 5procent hodnoty na voucher na 1rok,a jelikož se blíží datum vyplácení voucherů,31.8.21.Tak jsme minulý týden dali dotaz na Českou Cestovní Agenturou LUMIS, kdy nám pošlou peníze, tak napsali,že peníze nedostaneme, že nám prodlužují platnost voucheru.Mužete mi sdělit jak to je,když Evropská unie nařidila všem státum ,vyplatit peníze všem klientům po datu,31:8:2021 do 14dnů,proč to tak nechteji udelat!!!?Děkuji Rosta Farnik
Navrácení peněz po 31.8.2021 jak nařídilo ministerstvio pro Místní rozvoj a Brusel.
|
Tweet |
Na zájezdy, které byly zakoupeny s termínem zahájení od 20. února 2020 do 31. srpna 2020 se vztahuje zákon 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále jen jako lex voucher). Pořadatel, zrušil-li původně smluvený zájezd, má povinnost spotřebiteli vrátit všechny doposud uhrazené platby za zájezd. Forma vratky všech doposud uhrazených plateb za zájezd (není rozhodné, zda byla částka zaplacena celá či nikoliv) by v souladu se zákonem lex voucher, měla být buď ve formě peněžních prostředků, anebo ve formě voucheru, jehož parametry a možnosti odmítnutí vymezuje lex voucher.
Vrácení platby (ve formě peněžních prostředků) za zájezd se podle § 3 lex voucher odkládá o tzv. ochrannou dobu. Obecně ochranná doba končí dnem 31. 8. 2021. Pořadatel má povinnost zákazníkovi (pochopitelně za předpokladu, že zákazník nevyužil nabídku na náhradní zájezd) vrátit veškeré uhrazené platby nejpozději do 14 dnů od skončení ochranné doby, tedy zpravidla 14. 9. 2021.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.