Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
dne 13.4.2021 měla být dokončena rekonstrukce panelákového jádra, to do dnešní dne není, když se na to podívala jiná firma, bylo mi řečeno, že je to špatně uděláno, např. klenba nemá překlad, statické chyby, obklady výřezy jsou špatně. Pan Novákovi jsme psala o termín dokončení k 14.5.2021, na to mi napsal, že je od pondělí nemocen a nemůže. Dle jiné firmy, která to viděla, se vše musí sundat a začít úplně novou rekonstrukci.
Nedodržení termínu dle smlouvy, nekvalitní práce, poškození chodby na schodišti, žádné vyúčtování uhrazené zálohy
Vrácení peněz, úhradu vzniklých nových nákladů
|
Tweet |
Ze stížnosti vyplývá, že mezi spotřebitelem a podnikatelem byla uzavřena smlouva o díle (§ 2587 občanského zákoníku), přičemž provedené dílo mělo vady. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Z toho vyplývá, že spotřebitel má vůči zhotoviteli díla nároky vymezené v § 2169 občanského zákoníku. Pokud je dílo vadné, může spotřebitel v rámci uplatněné reklamace požadovat (bezplatnou) opravu věci, a není-li to možné, tak nárok na odstoupení od smlouvy. Při odstoupení od smlouvy vrací podnikatel/zhotovitel spotřebiteli peněžní prostředky, které mu spotřebitel za provedení díla zaplatil.
Reklamace musí být vyřízena zásadně do 30 dní. Nestane-li se tak, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy pro podstatné porušení smluvní povinnosti ze strany podnikatele (19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele v kombinaci s § 2002 občanského zákoníku).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.