Počet nahlášených stížností: | 375 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost uvádí, že je pouze zprostředkovatel nákupu mezi mnou a mými dodavateli, přestože v Reklamačním řádu uvádí:
Reklamační řád
Reklamační řád internetového obchodu Booho.cz provozované společností FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. (Dále jen “Poskytovateľ”)
1. Obecná ustanovení
Tento reklamační řád upravuje práva a povinnosti mezi Prodávajícím, (dále také jako “Dodavatel”), na straně jedné a kupujícími na straně druhé.
V rámci objednávky nebyl uveden ani jeden z jiných dodavatelů, na kterého by mě spol. upozornila předem, že bych s ním měla řešit např. odstoupení od smlouvy. Objednala jsem si 5 ks oblečení v hodnotě 2 155 Kč. Včera mi byl doručen 1 kus zboží přímo z Číny. Opakovaně žádám spol. Finaly Target Media s.r.o o vrácení peněz a odstoupení od smlouvy, zpět mě stále informují o tom, že oni zprostředkovatelé toto umožnit nemohou.
odepsali mi:
Dobrý den, vážený zákazníku,
zkontrolovala jsem Vaší objednávku a balíček je na cestě k Vám, dodavatel ji odeslal na Vámi uvedenou doručovací adresu a bohužel ji už není schopen zrušit. Snažili jsme se dělat co bylo v našich silách, ale stornovat objednávku už nedokázal ani náš dodavatel z důvodu, že mu to neumožnila ani logistická společnost. V ustanovení čl. 18 odst. 1 směrnice je stanoveno, že pokud se strany nedohodly ohledně doby dodání jinak, obchodník dodá zboží do fyzického držení spotřebitele nebo je převede pod jeho kontrolu bez zbytečných odkladů po uzavření smlouvy, nejpozději však do třiceti dnů ode dne jejího uzavření. V případě nesplnění této povinnosti spotřebitel vyzve k dodání v dodatečné lhůtě podle odst. 2, a pokud není ani tato splněna, je spotřebitel oprávněn smlouvu ukončit. Všechny tyto náležitosti máme uvedené v obchodních podmínkách, se kterými jste souhlasili při objednání, tudíž došlo k dohodě o době dodání. Odstoupit od smlouvy lze do 14 dnů ode dne převzetí zboží, dle občanského zákoníku paragrafu § 1829 - Odstoupení od smlouvy. Tyto informace máme taktéž uvedeny v našich podmínkách. Odstoupit od kupní smlouvy můžete ihned poté, co obdržíte zboží. Prosíme tedy o setrvání maximálně 40 pracovních dní, 95% zásilek je doručeno do 30 prac. dní.
Objednávka Vám bude doručena a poté můžete odstoupit od kupní smlouvy a zašlete nám zboží zpět.
S pozdravem a přáním hezkého zbytku dne Veronika Opočenská za tým Booho.cz
Dokonce uvedli i sledovací číslo zásilky, které Česká pošta neměla v evidenci..
Zasíláme Vám však sledovací číslo zásilky, kterou můžete sledovat na webu České Pošty online (https://www.postaonline.cz/trackandtrace).
Sledovací číslo zásilky: LZ824390330CN
Pokud nemůžete zásilku vysledovat, znamená to, že se ještě nenachází v ČR. S pozdravem a přáním hezkého zbytku dne Veronika Opočenská za tým Booho.cz
Jediná informace o tom, že ,,asi" nejsou oni dodavatelem je v odpovědi na můj dotaz, když jsem se dotazovala, proč stále čekám na odeslání uhrazené zásilky se zbožím, které bylo skladem. Odpověď:
Vážený zákazníku,
vzhledem ke konceptu našeho internetového obchodu, kdy se snažíme nabízet jedinečné zboží za bezkonkurenční ceny a bez nutnosti platit poštovné, které hradíme my, je doba dodání závislá na rychlosti našich dodavatelů.
Dobu dodání bohužel schopni uspíšit nejsme, snažíme se ji tak maximálně vykompenzovat zákaznickou péčí a ochranou kupujícího. Proto byl zřízen program Garance spokojenosti.
Zboží dodává Dodavatel. Obvyklá dodací doba je uvedena u každého produktu. Standardní doba dodání činí 5 - 40 pracovních dní. V rámci programu Garance spokojenosti mohou zákazníci zažádat o opětovné zaslání zboží, refundaci kuponem nebo vrácení peněz v případě, kdy není zásilka doručena do pracovních 60 dnů ode dne odeslání. Nejzazší termín plnění (doručení zásilky ode dne odeslání) dle zákona č. 634/1992 Sb., ustanovení § 5 odst. 2 písm. b) činí 60 dní.
Obvyklá doba odeslání zboží od potvrzení objednávky (resp. uhrazení objednávky v případě platby předem) činí 1-5 dnů. Nejzazší termín odeslání zásilky ode dne potvrzení objednávky (resp. uhrazení objednávky v případě platby předem) činí 30 dní. V případě, že dodavatel v této lhůtě zboží nevyexpeduje, vyhrazuje si Provozovatel právo od smlouvy odstoupit v souladu s ust. 8.5 těchto obchodních podmínek. Vyhrazujeme si právo prodloužit dobu dodání o státních svátcích.
Balíček Vám dorazí ve stanoveném termínu, který je uveden i v obchodních podmínkách. Nemusíte mít tedy strach, v případě, že by Vám balíček ve sjednaném termínu nedorazil, ozvěte se prosím a dle Vašeho rozhodnutí Vám zboží objednáme znovu na naše náklady nebo vrátíme peníze zpět na účet.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem a přáním hezkého zbytku dne Veronika Opočenská za tým Booho.cz
Moc děkuji za pomoc v řešení této situace.
o. Posoltová
koupě 5 kusů oděvů: Dámské plážové šaty Kasandra - Bílá Barva: Bílá, Letní dámské šaty Lara - Black, M Barva: Black, Velikost: M, Stylové dámské tílko s překříženými ramínky vepředu Ashley - Béžová, Univerzální, Stylové dámské tílko s překříženými ramínky vepředu Ashley - Černá, Univerzální, Dámské ležérní dlouhé šaty Denisa - green, L
odstoupení od kupní smlouvy a vrácení celé částky úhrady za zboží.
|
Tweet |
Jelikož webové stránky působí na běžného spotřebitele dojmem klasického e-shopu nabízejícího spotřební zboží, je nutné na uzavřenou smlouvu nahlížet jako na smlouvu kupní, ačkoliv provozovatel e-shopu je pouze zprostředkovatelem. Tuto skutečnost však uvádí pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, jako ustanovení vůči spotřebiteli neúčinné.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Adresa pro vrácení zboží je Rybná 716/24, Praha, 11000, neboť právě zde má sídlo prodávající, který sám sebe v obchodních podmínkách (a tedy neúčinně) označuje za zprostředkovatele. Zmaří-li podnikatel doručení zboží (tzn. řádně nabízené zboží bezdůvodně nepřevezme), považuje se zboží za řádně vrácené. V takové chvíli spotřebitel splnil svou povinnost vrátit zboží a může se domáhat na podnikateli vrácení peněžních prostředků. K tomu lze využít i tzv. předžalobní výzvu (https://www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.