Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jsem uživatelem „předplacené“ SIM karty u společnosti Tesco Mobile, kterou používám již několik let. Dne 09. 05. 2021 jsem se rozhodl na uvedené kartě dobít kredit, neboť jsem v samoobsluze zjistil, že dne 21. 05. 2021 končí platnost kreditu. Po vložení SIM karty do mobilního telefonu jsem však zjistil, že uvedená SIM karta nemá signál a je nefunkční. Neboť jsem předpokládal, že došlo k závadě na SIM kartě, pořídil jsem si „novou“ předplacenou SIM kartu Tesco Mobile a dne 11. 05. 2021 požádal o převod mého t.č. z nefunkční SIM karty na novou SIM kartu. Operátorka společnosti Tesco Mobile (t.č.841112255, nonstop-chatu) mi po ověření požadavku sdělila, že můj požadavek nemůže vyřídit s tím, že SIM karta byla zrušena. Na můj dotaz, proč SIM karta byla zrušena, uvedla, že nedošlo k dobití kreditu v požadovaném termínu, na což jsem byl dle tvrzení operátorky upozorněn sms. Na toto musím konstatovat, že mi žádná sms do dnešního dne doručena nebyla. V samoobsluze společnosti Tesco Mobile, kterou za účelem získávání informací ke službám používám, jsem po přihlášení zjistil, že platnost kreditu (409,14 Kč) na uvedené SIM je do 21. 05. 2021. Dále jsem zjistil, že kredit jsem naposledy dobil dne 16. 11. 2021 a to poukázkou společnosti Tesco v částce 45,-Kč. Vzhledem k uvedeným skutečnostem jsem s odkazem na článek 8.5 smluvních podmínek společnosti Tesco Mobile (platných od 01.04.2020) operátorku požádal o opětovnou aktivaci mé SIM karty, která dle mého byla deaktivována v rozporu z článkem 8.5 všeobecných podmínek pro poskytování veřejně dostupných služeb elektronických komunikací společností Tesco Mobile, kde je mimo jiné uvedeno, že smlouva se uzavírá na dobu určitou a to 12 měsíců ode dne posledního dobití kreditu, resp. na dobu neurčitou s tím, že jí má společnost Tesco Mobile právo vypovědět pokud od posledního dobití kreditu došlo před více než 12 měsíci. Operátorka mi následně sdělila, že u platby poukázkou tato pravidla neplatí. Proto jsem se jí dotázal, jaká pravidla tedy platí pro dobíjení poukázkou a kde jsou uvedena. Na toto mi bohužel nebyla schopná odpovědět. Můj požadavek na opětovnou aktivaci SIM karty nebyl vyřešen, resp. SIM karta mi nebyla dosud aktivována. Tímto jednáním společnosti mi byla způsobena majetková škoda ve výši zůstatkového kreditu, tj. ve výši 409,14 Kč, neboť jsem rozhodně nechtěl užívání služeb ukončit. O majetkovou škodu mi vlastně ani nejde, hlavní je to, že společnost v rozporu smluvních podmínek ukončila smlouvu, ve které jsem chtěl pokračovat, a tím došlo ke zrušení tel. čísla. Dále je minimálně nekorektní to, že v aplikaci samoobsluha uvádí zavádějící, resp. nepravdivé informace o platnosti kreditu, resp. smlouvu ukončili v rozporu s touto informací.
Aktivace neoprávněně deaktivované SIM karty v.č.894202039930145977
|
Tweet |
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti platných od 1. 11. 2020 platí, že služba je zřízena okamžikem prvního přihlášení SIM karty do sítě. Smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to na 12 měsíců.
Pokud účastník dobije kredit, doba trvání smlouvy se prodlouží na další dobu určitou v délce 12 měsíců ode dne posledního dobití kreditu. Nedojde-li k tomu, smlouva se po uplynutí doby určité na základě zákona a v souladu s ním změní na dobu neurčitou.
V takovém případě má Tesco Mobile právo smlouvu vypovědět, pokud
- od uzavření smlouvy nebo posledního dobití kreditu uplynulo více než 12 měsíců
- a současně účastník nemá žádný kredit po souvislou dobu delší než 5 dnů.
Tyto dvě podmínky, jak naznačuje slovní spojení "a současně", musí být splněny kumulativně.
Tesco Mobile doručí výpověď formou SMS na telefonní číslo rušené služby a Smlouva skončí uplynutím výpovědní doby v délce 2 týdnů od doručení výpovědi. Ukončením smlouvy zbývající kredit propadá a Tesco Mobile ČR s.r.o. nevyplácí za nevyčerpaný kredit jakoukoli náhradu ani nepřevádí jeho hodnotu na jinou SIM kartu.
Pokud tedy od posledního dobití kreditu neuplynulo více než 12 měsíců, není společnost podle svých vlastních obchodních podmínek oprávněna závazek zrušit. Pokud tak učinila, jedná se o porušení její smluvní povinnosti a spotřebitel je oprávněn požadovat náhradu škody za porušení smluvní povinnosti dle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to přinejmenším ve výši propadlého kreditu.
Další (jinou) možností je uplatnit vůči společnosti reklamaci, neboť služba nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě (tento postup doporučujeme). V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.