Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Chtěl jsem zrušit smlouvu s airtelecom moje zákaznické číslo je 192349. Smlouvu jsem si pořídil bez závazku konce roku 2012. Společnost airtelecom tvrdí,že mám se smlouvou na 12 měsíců.Změnu smlouvy jsem provedl na začátku roku kde jsem dal souhlas na změnu smlouvy.Nic jsem jim neposlal a ani nepodepsal.Chtěl jsem od společnosti záznam našeho rozhovoru,nemám nárok na tento záznam. Co mám dělat dál.
S pozdravem Fejgl
Chci zrušit smlouvu.
Mám zájem o poslech audio stopy který se konal s operátorem.
|
Tweet |
Smlouva písemná být nemusí, spotřebitel si ale musí být jistý, co bylo předmětem rozhovoru. Ovšem podnikatel byl dle zákona o elektronických komunikacích povinen spotřebiteli poskytnout informace, které musí být součástí smlouvy o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací nebo připojení k veřejné komunikační síti v písemné nebo elektronické podobě. V případě změny lze dovodit, že postačí, pokud jsou spotřebiteli poskytnuty informace, které jsou změnou dotčeny. Dle § 63 odst. 1 písm. g) musí být ve smlouvě uvedena doba, na kterou je smlouva uzavřena, a výpovědní doba. Pokud se změna týkala této části smlouvy, tyto informace měly být spotřebiteli poskytnuty výše uvedeným způsobem. Lhůta pro odstoupení účastníka od smlouvy nebo její změny uzavřené mimo prostory obvyklé k podnikání nebo při použití prostředků komunikace na dálku začíná běžet dnem následujícím po dni předání těchto informací. Pokud tyto informace nebyly poskytnuty v textové nebo písemné podobě, spotřebitel si je může vyžádat a od doby jejich dodání poběží lhůta na odstoupení od změny smlouvy, to znamená, že by se obnovil stav před zmíněným hovorem. Neposkytnutí těchto informací je také správním deliktem, za který může dozorový orgán (Český telekomunikační úřad) společnosti uložit pokutu.
Pokud informační povinnost splněna byla, spotřebitel se může rozhodnout, že setrvá do konce závazku (nutno ověřit prolongaci) nebo může smlouvy vypovědět. Při předčasném ukončení smlouvy může společnost požadovat úhradu, která nesmí být vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy a úhradu nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek, pokud je tato výše součástí smlouvy.
Vážený pane Fejgle,
dne 3.4.2014 Vás telefonicky kontaktovala operátorka ze zákaznické linky a nabídla Vám slevu ve výši 30% se závazkem na 12 měsíců nebo na 24 měsíců. S nabídkou jste souhlasil na 12 měsíců. Hovory slouží pro vnitřní kontrolu poskytovatele.
Na základě telefonické dohody jsme Vám zaslali písemné potvrzení na Vaší adresu.
Váš závazek u naší společnosti vyprší dne 3.4.2015.
S pozdravem
Lenka Sladová
Ombudsman společnosti Air Telecom a.s.
Vzhledem k tomu, že spotřebitel již nevyužil možnosti reakce, stížnost uzavíráme.