Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dne 4.5.2021 jsem na e-shopu mconcept.cz úspěšně udělala a zaplatila objednávku kabelky YSL Envelope small, díky kódu jsem na ni měla ještě 20% slevu. Dne 6.5.2021 byla objednávka stornována z důvodu nedostupnosti zboží na prodejně a bez jakékoliv domluvy mi poslali peníze zpět. Na e-mail jsem jim ještě ten den napsala, že klidně ráda počkám, až se kabelka naskladní a že nechci peníze zpět, na to mi neodepsali. Jela jsem na prodejnu, kde jsem jim popsala situaci a bylo mi řečeno, že se omlouvají, že člověk který spravuje e-shop, udělal chybu a kabelku přidal za nižší cenu, že mi kabelku za cenu kterou jsem zaplatila prodat nemohou, takže mi ještě lhali, když psali, že kabelka není skladem. Snažila jsem se je kontaktovat ještě jednou prostřednictvím e-mailu, opět neúspěšně. Z tohoto důvodu, jsem se rozhodla napsat stížnost, protože od firmy s takto luxusním zbožím očekávám jiný přístup a hlavně komunikaci. Jelikož jsem kabelku zaplatila, vznikla mezi námi kupní smlouva a vím, že na kabelku mám nárok. Děkuji za kladné vyřízení.
S přáním krásného dne,
Tereza Hubová
YSL Envelope small handbag
Byla bych ráda, kdyby mi kabelku, kterou jsem zaplatila a za kterou mi vrátili peníze, prodali znovu za stejnou cenu, kterou máme v kupní smlouvě.
|
Tweet |
Společnost zásadně nemá možnost zrušit jednostranně smlouvu, pokud k tomu nemá zákonný nebo smluvně stanovený důvod.
V souladu s § 2006 občanského zákoníku závazek sice může zaniknout, je-li dluh nesplnitelný, avšak dluh není nesplnitelný tehdy, pokud ho lze splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.
Pokud jde o cenu zboží, prodávající by mohl zrušit objednávku, pokud by zboží (např. v důsledku omylu) prodával za zjevně velmi nízkou cenu. V takovém případě by se mohlo jednat o zdánlivé právní jednání, ke kterému by se nepřihlíželo, jelikož nebyla zjevně projevena vážná vůle. Prodávající by v takovém případě nemusel zboží dodat, neboť vůbec nebyla uzavřena smlouva. Za zjevnou chybu lze považovat např. chybu v řádech - např. namísto 9 999,- stojí věc 99,- Kč, protože prodávající opomene uvést celou částku. To se pochopitelně stát může a spotřebitel zde má opravdu povinnost vytušit, že uvedená cena je špatně uvedená. Ale situace, kdy věc stojí obvykle např. 9 999,- Kč a e-shop ji nabízí např. za 2 999,- Kč, nelze považovat za zjevnou chybu prodejce, neboť podnikatelé tímto způsobem standardně postupují (srov. s akcemi typu "totální výprodej", "slevy 90 %" atd.).
Jelikož není možné jednostranně zrušit smlouvu bez právně relevantního důvodu, může spotřebitel trvat na dodání zboží v původně sjednané kvalitě a za původně sjednanou cenu, a to za předpokladu, že uzavřená smlouva netrpí vadou zdánlivosti (viz výš).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.