Společnost


super-service1@outlook.com (Akce)

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0

#50611Nedodane zaplacené zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 24 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
12.05.2021, před 4 lety

Josef Zeman

Znění stížnosti

14.4. 2021 jsem objednal a zaplatil zboží v AKCI přes internet po zboží a snad i po firmě se slehla zem nekomunikuje. Nejde se pripojit ani na jejich obchod


Produkt

Jedná se o hoblovku WoodPlaner https://img.email.seznam.cz/image-proxy?hashId=70d5e2acd3&addr=https%3A%2F%2Fcdn.shopify.com%2Fs%2Ffiles%2F1%2F0552%2F9773%2F6870%2Fproducts%2FH85fabdf6c13045ef8d0c6b42a3353cacJ_a5553c3f-71e7-4976-acd8-b8a02ad47cdf_compact_cropped.jpg%3Fv%3D1618324223&sznId=6a8a5531-15cf-4b7d-822c-f800052256cf


Požadované řešení

Jestli není možné zboží dodat požadují a vrácení platby děkuji


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2021 10:12, před 4 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodařilo se nám dohledat doménu a tím pádem ani subjekt, který by tato doména provozovala, nejspíše se tedy bude jednat o anonymní subjekt.

Vzhledem k tomu, že nám není známá druhá strana, nemůžeme tuto stížnost bohužel řešit a bude tak uzavřena.

Dodáváme, že podle popisu uvedeném ve stížnosti se může jednat o podvod dle § 209 trestního zákoníku. V takovém případě se spotřebitelka může obrátit na orgány činné v trestním řízení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 10000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2021 13:46, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.