Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Reklamovala jsem tablet zakoupen 23.4.2013, ktery je jeste v zarucni dobe. Kdy pri beznem odpojeni napajeciho USB kabelu doslo k jeho uvolneni(neni vylomen) pravdepodobne spatne vyrobeny upevneny jiz pri vyrobe. Tablet se tedy nenabiji.
Technik v Alze(Plzen) reklamaci zamitl(doslova cituji jeho slova)cinana bych si v zivote nekoupil(od prodejce tohoto produktu jsou to pri nejmensim silna slova), mela jste si koupit pojisteni, protoze se tato zavada objevuje casto a kdybyste ho mela, tak se to opravi, tento tablet nema ani pametovku(MA JI!) (pan se ani poradne nepodival) Tady neni co resit. Napsal do formulare vylomeny konektor, ze zakaznik souhlasi s reklamaci delsi(doba neurcita) Nesouhlasila jsem, ani mi na to neupozornil.+ ze zakaznik uhradi postovne za zaslani do servisu a diagnostiku. Proto jsem tento formular odmitla podepsat a odesla s neporizenou.
Tablet Prestigio Multipad PMP5770D DUO
Žádám po dodavateli řešení ve formě záruční opravy nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel má právo reklamaci uplatnit a prodávající je povinen reklamaci přijmout a zabývat se tvrzenou vadou. S uplatněním reklamace nemohou být spojeny žádné poplatky za diagnostiku apod. Správným řešením nastalé situace je nic neplatit a namítnout prodávajícímu, že požadavek na úhradu poplatku je nezákonný. Odpovědnost za bezvadné plnění nese ze zákona prodávající, proto pokud se na věci vyskytne vada, jde o porušení jeho povinnosti. Spotřebitel musí vadu bez zbytečného odkladu prodávajícímu oznámit a má právo se dožadovat jejího bezplatného odstranění.
Zda za danou vadu prodávající odpovídá či ne, to bývá často otázkou na odborníka, který může zhodnotit, jestli se například nejedná o důsledek opotřebení. Nutnost odborného posouzení vady a výši nákladů s tím spojených však může ovlivnit jen prodávající. Ten má zároveň povinnost o své odpovědnosti rozhodnout. Navíc zákon přiznává spotřebiteli právo na náhradu nákladů, které by mu v souvislosti s reklamací vznikly. Proplacení nákladů proto nelze po spotřebiteli vyžadovat. Pokud prodávající oprávněnost posoudí ihned při jejím uplatněním jako neoprávněnou, je povinen vystavit spotřebiteli reklamační protokol o vyřízení reklamace s odůvodněním zamítnutí reklamace. S tímto odůvodněním se poté spotřebitel může obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, zda se o vadu skutečně jedná. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Prodávající má povinnost správně informovat spotřebitele o právech z vadného plnění. Pokud zpoplatňuje zamítnutou reklamaci, můžete kontaktovat Českou obchodní inspekci, která je oprávněna uložit mu pokutou za porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Společnost byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.