Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#5062Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 30 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.11.2014, před 10 lety

Mgr. Diana Kutková

Znění stížnosti

Reklamovala jsem tablet zakoupen 23.4.2013, ktery je jeste v zarucni dobe. Kdy pri beznem odpojeni napajeciho USB kabelu doslo k jeho uvolneni(neni vylomen) pravdepodobne spatne vyrobeny upevneny jiz pri vyrobe. Tablet se tedy nenabiji.
Technik v Alze(Plzen) reklamaci zamitl(doslova cituji jeho slova)cinana bych si v zivote nekoupil(od prodejce tohoto produktu jsou to pri nejmensim silna slova), mela jste si koupit pojisteni, protoze se tato zavada objevuje casto a kdybyste ho mela, tak se to opravi, tento tablet nema ani pametovku(MA JI!) (pan se ani poradne nepodival) Tady neni co resit. Napsal do formulare vylomeny konektor, ze zakaznik souhlasi s reklamaci delsi(doba neurcita) Nesouhlasila jsem, ani mi na to neupozornil.+ ze zakaznik uhradi postovne za zaslani do servisu a diagnostiku. Proto jsem tento formular odmitla podepsat a odesla s neporizenou.


Produkt

Tablet Prestigio Multipad PMP5770D DUO


Požadované řešení

Žádám po dodavateli řešení ve formě záruční opravy nebo vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.11.2014 16:33, před 10 lety

Spotřebitel má právo reklamaci uplatnit a prodávající je povinen reklamaci přijmout a zabývat se tvrzenou vadou. S uplatněním reklamace nemohou být spojeny žádné poplatky za diagnostiku apod. Správným řešením nastalé situace je nic neplatit a namítnout prodávajícímu, že požadavek na úhradu poplatku je nezákonný. Odpovědnost za bezvadné plnění nese ze zákona prodávající, proto pokud se na věci vyskytne vada, jde o porušení jeho povinnosti. Spotřebitel musí vadu bez zbytečného odkladu prodávajícímu oznámit a má právo se dožadovat jejího bezplatného odstranění.

Zda za danou vadu prodávající odpovídá či ne, to bývá často otázkou na odborníka, který může zhodnotit, jestli se například nejedná o důsledek opotřebení. Nutnost odborného posouzení vady a výši nákladů s tím spojených však může ovlivnit jen prodávající. Ten má zároveň povinnost o své odpovědnosti rozhodnout. Navíc zákon přiznává spotřebiteli právo na náhradu nákladů, které by mu v souvislosti s reklamací vznikly. Proplacení nákladů proto nelze po spotřebiteli vyžadovat. Pokud prodávající oprávněnost posoudí ihned při jejím uplatněním jako neoprávněnou, je povinen vystavit spotřebiteli reklamační protokol o vyřízení reklamace s odůvodněním zamítnutí reklamace. S tímto odůvodněním se poté spotřebitel může obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, zda se o vadu skutečně jedná. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Prodávající má povinnost správně informovat spotřebitele o právech z vadného plnění. Pokud zpoplatňuje zamítnutou reklamaci, můžete kontaktovat Českou obchodní inspekci, která je oprávněna uložit mu pokutou za porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2015 13:38, před 10 lety

Společnost byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.