Společnost


Aleš Brzobohatý

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#50636NEZASLÁNÍ ZÁVAZNĚ OBJEDNANÉHO ZBOŽÍ

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 15 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
13.05.2021, před 4 lety

Michal Palme

Znění stížnosti

Dobrý den,
v sobotu 8. 5. jsem na webových stránkách Antikvariát "Felix Jenewein" - Poličany 9, 284 01 Kutná Hora - učinil celkem čtyři samostatné objednávky na knihy. Následně potom mi také e-mailem přišlo potvrzení všech mých objednávek, a sice pod čísly 105683, 105684, 105685, 105686. Všimněte si, že jednotlivé objednávky na sebe číselně navazují, tak jak byly jednotlivé knihy chronologicky objednávány. Druhý den večer mě ovšem elektronicky kontaktoval pan Brzobohatý, majitel výše uvedeného antikvariátu, s tím, že knihy z objednávek číslo 105684 a 105685 mně nemůže zaslat, protože jiný zákazník byl rychlejší. Jeho tvrzení ovšem není pravdivé, protože jinak by na sebe moje jednotlivé objednávky nemohly číselně navazovat. Domnívám, že jiný zákazník, který zjistil, že knihy jsou již zarezervované, kontaktoval pana Brzobohatého a nabídl mu vyšší finanční hotovost, než za jakou byly knihy prodávány. Knihy pod číslem objednávek 105683 a 105686 mi byly odeslány a doručeny. Co se týče mé následné komunikace s panem Brzobohatým, předkládám zde v plném znění naši následnou e-mailovou komunikaci:

--------------------------------------------------------------------------

Dobrý den pane Brzobohatý,

knihy dnes v pořádku dorazily, děkuji za rychlé odeslání.

Co se však týče knih Vládci strachu a Cesta krve Cynik, vznáším tímto důraznou stížnost, neboť jsem přesvědčen, že Vaše tvrzení, že jiný zákazník si tyto knihy objednal přede mnou, naprosto neodpovídá pravdě, o čemž jasně svědčí následující:

Knihy jsem objednával samostatně, nevložil jsem je do košíku najednou, nýbrž každou zvlášť, tudíž mi od Vás přišlo potvrzení celkem čtyř samostatných objednávek. Knihy mnou byly vkládány do košíku a potom samostatně - jedna po druhé - objednávány v tomto pořadí:

1) Cesta krve Dobrák – číslo objednávky 105683 – potvrzení e-mailem ve 23:24

2) Cesta krve Cynik – číslo objednávky 105684 – potvrzení e-mailem ve 23:25

3) Vládci strachu – číslo objednávky 105685 – potvrzení e-mailem ve 23:26

4) Noční klub – číslo objednávky 105686 – potvrzení e-mailem ve 23:26

Je samozřejmě možné, že dva různí zákazníci mají zboží ve stejnou chvíli v košíku a jeden z nich odešle objednávku dříve než druhý, jenže to by vše vypadalo trochu jinak, než je v tomto případě.

Jak sám vidíte, všechny čtyři mé samostatné objednávky na sebe chronologicky navazují, což jasně dokazuje, že mezi první a poslední objednávkou nebyla žádná jiná objednávka učiněna – a rozhodně ne mezi první a poslední, což jsou přesně ty knihy, které jste mi nakonec poslal.

Sám píšete, že, cituji Vaše slova: „Objednávky vyřizujeme v pořadí ve kterém dorazily.“

Objednávky Vám dorazily v pořadí 105683 až 105686 a takto tedy měly být vyřízeny a knihy odeslány. Kdyby mezi první a poslední objednávkou došlo k objednávce od jiného zákazníka, čísla ostatních mých objednávek by na sebe chronologicky nenavazovala, ale zcela logicky by byla vyšší.

Navíc mezi první a poslední objednávkou uplynuly pouhé 2 minuty, takže ani Vaše tvrzení, že jiný zákazník objednal knihy o několik minut dříve než já, nemůže odpovídat skutečnosti

Psal jste o dobrém jménu Vašeho antikvariátu, tudíž Vás žádám o přehodnocení nastalé situace a o zaslání zbývajících knih.

S pozdravem

Michal Palme

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dobrý večer, pane Palme,

objednávky jsem vyřizoval v pořadí v jakém se mi zobrazily. Vzhledem k tomu, že všichni máte nastavené hlídání na Můj antikvariát, tak přišlo během pár vteřin 10 objednávek na stejné knihy. Vzal jsem to podle pořadí, které se mi zobrazilo. V žádném případě jsem Vás nechtěl poškodit, ani nikoho jiného. Knihy jsem Vám poslal, přestože přišly mailem další zajímavé nabídky, většinou s trojnásobnou cenou. Respektoval jsem, že jste byl první za naši cenu. U dvou knih čekáme na zaplacení. Můžu Vám slíbit, že se ozvu, pokud platba nepřijde.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dobrý večer, pane Brzobohatý,

děkuji Vám za reakci na můj e-mail.
Nicméně sám musíte uznat, že prostě není možné, aby na sebe moje čtyři samostatné objednávky číselně navazovaly, kdyby v mezičasech mezi objednávkami 105683 a 105686 proběhla jakákoliv objednávka od kteréhokoliv jiného zákazníka, a to na kteroukoliv libovolnou knihu z Vašeho e-shopu, nejenom na ty dvě inkriminované. Proti tomuto faktu prostě žádný argument neobstojí. Kdyby mě totiž konkrétně u druhé a třetí objednané knihy někdo předešel a odeslal své objednávky dříve - byť bychom předtím oba měli knihy v košíku - tak by mé objednávky na sebe nemohly navazovat, ale vypadaly by takto:
Dobrák 105683
Cynik 105686
Vládci strachu 105687
Noční klub 105688
Čísla 105684 a 105685 by samozřejmě patřila zákazníkovi, který byl rychlejší, což bych pochopil, ovšem v tomto případě se to zcela logicky nestalo.
Psal jste, že objednávky vyřizujete v pořadí, v jakém se Vám zobrazují. Nezlobte se, ale pořadí objednávek určují právě jejich čísla. To znamená, že přednost má objednávka číslo 1 před objednávkou číslo 10, byť by se Vám objednávka číslo 10 zobrazila jako první. Netuším, jak se Vám ty objednávky zobrazují, možná ty nově příchozí, tedy starší, odsouvají do pozadí ty, které přišly dříve - jako třeba v případě e-mailové schránky.
Každopádně kdyby šlo o knihy, které mají v každém druhém antikvariátu, vůbec bych to neřešil.
Takto se však cítím poškozen, protože šlo o tituly, které jsem již dlouho marně sháněl. Znovu Vás tedy žádám a přehodnocení výše uvedených faktů i Vašeho stanoviska.
S pozdravem
Michal Palme

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dobrý večer, pane Palme,

v této chvíli pro Vás nemůžu udělat nic jiného než jsem psal v minulém mailu. Asi jsem měl lépe odhadnout situaci a dát knihy na Aukro.

Chápu, že se cítíte poškozen, ale to se jistě cítí i ti, kteří odeslali objednávku ve stejné minutě a žádnou knihu nedostali.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dobrý večer, pane Brzobohatý,
takhle bychom si mohli psát donekonečna a věřte mi, že z toho žádnou radost nemám. K faktům a logickým argumentům, které jsem Vám v předchozích e-mailech předložil, jste se vůbec nevyjádřil.
Vždyť ten zákazník, který mě údajně předběhl, má rovněž objednávku s nějakým číslem - není tudíž nic jednoduššího, než porovnat číslo jeho objednávky s těmi mými, abyste zjistil, jak to je,
Každopádně mě vzniklá situace velmi mrzí a budu doufat, že se mi přece jenom ozvete se zprávou, že mně zbývající knihy odešlete.
S pozdravem
Michal Palme

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na tomto místě naše komunikace skončila. Dle mého názoru dostal potom, co jsem si knihy objednal, lukrativnější nabídku od jiného člověka, a této nabídce dal přednost. Knihy byly samozřejmě ještě nějakou dobu viditelné jako rezervované. Protože se cítím být v právu a jednáním pana Brzobohatého z výše jmenovaného antikvariátu poškozen, obracím se s celou záležitostí právě na Vás.
S pozdravem a předem děkuji
Michal Palme


Produkt

Nezaslání závazně objednaných knižních titulů.


Požadované řešení

Zaslání mnou objednaných titulů za jejich původní cenu na webových stránkách antikvariátu pana Brzobohatého.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.5.2021 14:40, před 4 lety

Pokud došlo ze strany podnikatele dokonce k potvrzení objednávky, zjevně došlo k řádnému uzavření kupní smlouvy.

Společnost zásadně nemá možnost zrušit jednostranně smlouvu, pokud k tomu nemá zákonný nebo smluvně stanovený důvod.

V souladu s § 2006 občanského zákoníku závazek sice může zaniknout, je-li dluh nesplnitelný, avšak dluh není nesplnitelný tehdy, pokud ho lze splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.


Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2021 11:50, před 4 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2021 15:30, před 3 lety

Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.