Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na podzim roku 2020 jsme v zahradnictví Korner zakoupili ovocné stromky, keře a jiné rostliny v celkové hodnotě vyšší než 4.000,-- Kč. Veškeré zakoupené produkty na jaře vyrašily a vegetačně jsou v pořádku. Výjimkou jsou maliníky, ani jedna odnož neobrazila - jsou zaschlé. Tuto skutečnost jsem sdělil e-mailem majiteli zahradnictví a domáhal se vrácení kupní ceny. Korespondence byla doplněna fotografiemi. Proběhly 3 zamítavé odpovědi (celou korespondenci, kdy ze mě dělal "blbce", mohu poskytnout). V posledním sdělení jsem se odkazoval na základě vaší rady na §2161, ost.1 OZ.
Na to mi odpověděl: Vážený Ing. Hermane,
abychom mohli posoudit, zda bylo zboží vadné nebo nikoliv, je potřeba, aby jste nám ho dodal. Vaše právo Vám rozhodně neodpíráme. Po posouzení v případě uznané reklamace Vám dáme zboží nové, nebo vrátíme kupní cenu. Odpověď chápu jako zcela absurdní vzhledem ke vzdálenosti provozovny od místa bydliště (45 km) a hodnotě reklamovaného zboří ve výši 180,-- Kč.
Uznání reklamace, vrácení kupní ceny.Číslo účtenky 2032690
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatit práva z vad prostřednictvím reklamace i na dálku. Jako nejefektivnější varianta se jeví e-mailová komunikace, kdy spotřebitel může společnosti poskytnout kromě písemného vyjádření (ve kterém by měl identifikovat kupní smlouvu, výrobek, vadu a požadované řešení) i fotografie vady, které by mohly společnosti pomoci v dalším rozhodování o procesu reklamace (např. bude-li vada zcela zjevná, společnost může reklamaci uznat okamžitě a nebude patrně ani zboží doručovat společnosti k bližšímu posouzení; naopak bude-li situace "hraniční", společnost si může rostlinu vyžádat k posouzení.
V případě uznané reklamace lze poštovné oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací za předpokladu, že byl zvolen přiměřený, resp. nejlevnější způsob dopravy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.