Společnost


Nordic Telecom s.r.o.

Počet nahlášených stížností:57
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

64%
36%
Toto skore je založeno na 14 stížnostech.

#5065Nekalé praktiky obchodních zástupců u seniorů - zrušení smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 3 dny 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.11.2014, před 10 lety

Martin Wrana

Znění stížnosti

Vážení,
obracím se na Vás s žádostí o projednání nekalých praktik při uzavření smlouvy o elektronických komunikací zástupcem firmy Air Telecom. Dne 14.8.5014 zazvonil u dveří mé matky, důchodkyně ve věku 83 let se špatným zrakem, zástupce výše uvedené firmy, představil se jako pracovník Telekomu s tím, že jde zařídit levnější telefonické hovory. V bytě mé matky je zavedena pevná linka, protože matka má mírně sníženu pohyblivost, je tato rozvedena celkem do třech místností. Vzhledem k věku matka samozřejmě ani nepostřehla, že poskytovatelem služeb pevné linky v dnešní době není žádný Telekom, ale O2. Proto se domnívala, že jde o zástupce dosavadního poskytovatele služeb. Dotyčný se i seznámil s tím, že v bytě je zavedena pevná linka celkem na třech telefonech a bez ohledu na tuto skutečnost zapojil v kuchyni, kde žádný telefonní přístroj nebyl, telefonní přístroj Olive V-FC9300 a nechal mámu podepsat špatně čitelnou smlouvu v podstatě jako potvrzení o převzetí přístroje. Pravděpodobně nějakým způsobem provedl i aktivační hovor, máma si ale není vědoma, že by nějaký takový hovor proběhl. Vzhledem k tomu, že v současné době žiji se svou rodinou v Novém Městě na Moravě jsem to, co má matka doma za nový telefon zaznamenal až po svém příjezdu do Prahy koncem září 2014. Z předchozího telefonického hovoru s matkou začátkem září jsem se také domníval, že jde o telefon poskytnutý operátorem O2. Po svém příjezdu za matkou do Prahy jsem ke svému údivu zjistil, že výše uvedený telefon nemá s operátorem O2 nic společného a že má úplně jiné účastnické číslo. Matka nic takového nevěděla a ani jí to účastnické číslo nebylo známo, toto jsem zjistil až dodatečně při zkusmém zavolání na svůj soukromý mobilní telefon. Na základě zjištění výše uvedených skutečností jsem ihned napřed kontaktoval operátora Air Telecomu s požadavkem okamžité výpovědi služby bez jakýchkoliv sankcí, vzhledem k tomu, že požadovali písemnou výpověď jsem tuto jménem matky sepsal včetně stížnosti na jednání obchodního zástupce a výše uvedený telefonní přístroj včetně výpovědi osobně předal firmě Air Telecom dne 29.9.2014 a tím pokládal celou záležitost za vyřízenou. Firma odmítá bezsankční výpověď smlouvy, telefon bez jakéhokoliv vysvětlení zaslala matce zpět a dožaduje se smluvní pokuty a úhrady ceny pro matku bezcenného zařízení. Navíc nechápu drzé jednání firmy, kdy mi korespondenci adresovanou mojí matce zasílá na můj soukromý email. Matka zádnou emailovau adresu nevlastní. Telefonní přístroj zaslali zpět matce v krabici bez jakéhokoliv přiloženého sdělení.


Produkt

Mobilní telefon tvářící se jako pevná linka, v tuto chvíli již bez služby.


Požadované řešení

Zrušení smlouvy /storno faktury/ bez jakýchkoliv sankcí, o této firmě již nechceme slyšet. Doporučuji dát dohromady skupinu podobně postižených a na základě svědeckých výpovědí uplatnit soudně zneplatnění uzavřených smluv jako uzavřených podvodně a lstivě podle § 587 odst 2 a § 588 Zákona č. 89/2012 Sb.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.12.2014 12:18, před 10 lety

Zákaz užívání nekalých obchodních praktik v oblasti služeb elektronických telekomunikací dozoruje Český telekomunikační úřad. Spotřebitel zde může podat podnět k prošetření.

Odstoupení od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory podnikatele, může být realizováno ve lhůtě 14 dnů od předání informací dle § 63 odst. 1 zákona o elektronických komunikacích - informace, které musí být součástí smlouvy o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací (musí být účastníkovi poskytnuty v písemné nebo textové podobě). Spotřebitel musí být informován o podmínkách, lhůtách a postupech pro uplatnění práva na odstoupení, dále mu má být dodán i formulář pro odstoupení od smlouvy. V případě nesplnění této povinnosti se lhůta na odstoupení prodlužuje na jeden rok a 14 dní.

Po uplynutí této lhůty lze smlouvu vypovědět nebo ukončit závazek dohodou. Uvádí-li spotřebitel nevědomost subjektu, ze strany příjemce právního jednání, je možné zvážit ustanovení o omylu. Jednal-li někdo v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Je-li neplatnost právního jednání stanovena na ochranu zájmu určité osoby, může vznést námitku neplatnosti jen tato osoba. Pokud spotřebitel tvrdí, že při sjednání smlouvy bylo využito omylu, měla by být tato skutečnost prokázána např. záznamem hovoru.

Spotřebitel může vyúčtování reklamovat nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu, jinak právo zanikne. Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací je povinen vyřídit reklamaci na vyúčtování ceny nebo na poskytování služby bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem. Nesouhlasí-li spotřebitel s vyřízením reklamace, může nejpozději do jednoho měsíce od vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Český telekomunikační úřad může také řešit spory mezi stranami, které se týkají povinností uložených zákonem o elektronických komunikacích. Úřad není příslušný ve věci úhrady nákladů za koncové zařízení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.1.2015 15:01, před 10 lety

Vážený pane Wrano,
po prodeji se vždy uskuteční verifikační (kontrolní) hovor na naší zákaznické lince, ve kterém je zákazník informován o změně poskytovatele (v případě paní Wranové se jednalo o novou službu), o parametrech služby.
Tento hovor jsme prověřili a uskutečnil se v pořádku. Paní Wranová potvrdila převzetí Všeobecných obchodních podmínek (dále jen VOP) a Ceníků. Ve VOP bodu 13.9 je zákazník informován o zákonné lhůtě 14 dní.
Závěrem hovoru operátorka zákaznici o zákonné lhůtě také informovala.

Přístroj jsme přijali osobně na našem centrální skladu dne 29.9.2014 se stížností na prodej služby, následně jsme reklamaci přijali od Vás na naší adresu: info@airtelecom.cz. Po prověření verifikančního hovoru jsme reklamaci zamítli, přístroj jsme vrátili zákaznici jako její majetek a vyjádření jsme zaslali na Váš kontaktní email. Zákaznice nevyužila k bezplatnému ukončení zákonnou lhůtu 14 dní. Službu jsme ukončili na základě žádosti k 31.10.2014 dle platných VOP s doplacením paušálů ve výši 1/5 a rozdílu mezi základní a dotovanou cenou přístroje.

Dne 16.12.2014 jsme přijali písemnou reklamaci na vyúčtování. Tuto reklamaci jsme zamítli a vyjádření jsme odeslali písemně na adresu paní Wranové.

S pozdravem

Lenka Sladová
Ombudsman společnosti Air Telecom a.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.1.2015 15:43, před 10 lety


Martin Wrana

Záležitost předávám k dalšímu řešení ČTÚ. Firma porušuje vlastní etický kodex, ve vyúčtování ja navíc, jak jsem dodatečně zjistil, účtována částka za nevyčerpané paušály podle VOP, což je v rozporu s Nálezem Ústavního soudu ze dne 11.11.2013. Při dodatečném zkoumání dokladů, které mám k dispozici jsem si navíc na formuláři smlouvy všiml řádku se smluvním textem bílou barvou na světlezeleném podkladu s velikostí písma cca 1mm, který osobě se špatným zrakem naprosto splyne s podkladem, takže ten, kdo dokument podepisuje může být snadno uveden v omyl. Matka se celou dobu domnívala, že podepisuje pouze převzetí přístroje, nikoliv smluvní ujednání. Takže trvám na tom, že firma AirTelecom svým jednáním porušuje zákon a jedná minimálně v rozporu s dobrými mravy ve smyslu §4 odst.2 a §5 odst. 1 b) a c). Zák. č. 634/1992 ve znění pozdějších předpisů.
Kromě toho na Ceníku služeb, který matce prodejce zanechal je uveden následující údaj: "Finanční vyrovnání při předčasném zrušení smlouvy ze strany Účastníka dle čl. 6.3 Všeobecných podmínek - 0 Kč". Jenže, smlouva byla navíc uzavřena 14.8.2014, já jsem na to, jakým způsobem prodejce matku napálol přišel ale až 28.9.2014 a na základě toho začal ihned jednat. Od 1.9.2014 ale firma AirTelecom změnila Všeobecné obchodní podmínky a na faktuře uvedené body se v nových VOP vůbec nenachází.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.1.2015 15:37, před 10 lety

Co se týká úhrady za předčasné ukončení smlouvy, pravidla k jejímu určení jsou stanovena přímo v zákoně o elektronických komunikacích následovně. Ve smlouvě o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací nebo připojení k veřejné komunikační síti musí být v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, ať již výpovědí, nebo dohodou smluvních stran, informace o výši úhrady, která nesmí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek. Pokud ve smlouvě existuje právo smlouvu před uplynutím sjednané doby zrušit, nejedná se o porušení povinnost, ale o realizaci práva, přičemž smluvní pokutu je sankcí za porušení smluvené povinnosti.

Doložka ve smlouvě uzavřené adhezním způsobem, která odkazuje na podmínky uvedené mimo vlastní text smlouvy, je platná, byla-li slabší strana s doložkou a jejím významem seznámena nebo prokáže-li se, že význam doložky musela znát.

Obsahuje-li smlouva uzavřená adhezním způsobem doložku, kterou lze přečíst jen se zvláštními obtížemi, nebo doložku, která je pro osobu průměrného rozumu nesrozumitelná, je tato doložka dle § 1800 odst. 1 občanského zákoníku platná, nepůsobí-li slabší straně újmu nebo prokáže-li druhá strana, že slabší straně byl význam doložky dostatečně vysvětlen. Ovšem neúčinnost se vztahuje pouze na konkrétní doložku, nikoli na celou smlouvu.

Vzhledem k tomu, že společnost odkazuje na poučení o odstoupení, přípomínáme, že dle § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku musí být spotřebiteli poskytnuty informace o podmínkách, lhůtách a postupech pro uplatnění tohoto práva, jakož mu musí být dán i formulář pro odstoupení od smlouvy. Není nám známo, zda byl formulář spotřebiteli předán. Nebyl-li spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku, může spotřebitel od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne počátku běhu lhůty pro odstoupení podle odstavce 1. V takovém případě by mohl být projev vůle projevený spotřebitelem směřující k ukončení smlouvy posouzen jako odstupení od smlouvy v této dodatečné lhůtě.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.1.2015 19:02, před 10 lety


Martin Wrana

Záležitost se celou dobu pohybuje v rovině zatajení informací a jejich účelového skrývaní před spotřebitelem. Vzhledem ke skutečnosti, že smlouva byla uzavřena mimo obvyklé prostory a beze svědků nemůže obchodní zástupce prokázat, že osobu věku 83 let se zhoršeným zrakem seznámil v plném znění se všemi podmínkami na smlouvě uvedenými. Jenom jejich přečtení by trvalo nejméně cca 40-60 minut a v takovém případě by s ním nikdo asi žádnou smlouvu neuzavřel. Záležitost byla předána se všemi dostupnými dokumenty k dalšímu řešení ČTÚ podle zákona o elektronických komunikacích. U této firmy se nejedná o ojedinělý případ podobného neetického způsobu jednání, prodejci porušují i jejich vlastní Etický kodex.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.1.2015 12:28, před 10 lety

Vážený pane Wrano,

v případě, že byla celá záležitost předaná na ČTÚ, jsme nuceni vyčkat na jejich rozhodnutí. Úřadu předáme veškeré informace, které si vyžádá.

S pozdravem

Lenka Sladová
Ombudsman společnosti Air Telecom a.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2015 09:42, před 10 lety

Z technických důvodů vkládáme komentář za spotřebitele:

28.1.2015. Vzhledem ke skutečnosti, že firma AirTelecom byla informována dopisem ze dne 9.1.2015 o tom, že záležitost předávám jako "Námitku" ve smyslu zákona o elektronických komunikacích k dalšímu řešení ČTÚ a že v dalším zastupuji matku na základě jí udělené plné moci nechápu, proč zákaznické oddělení firmy minulý týden ve čtvrtek zkoušelo na matku telefonický nátlak a posléze matka v pátek 23.1.2015 obdržela dopis od firmy AirTelecom, že má do týdne uhradit částku +-4000.- Kč (přesnou částku momentálně nevím, jsem mimo ČR), jinak že... S matkou jsem o tom hovořil telefonicky v pátek, závěr toho dopisu si přesně nepamatuji, ale byl formulován jak nátlak. V uvedeném dopisu firma obdržela i tuto informaci o zastupování spolu s korespondenční adresou.


Za dTest uvádíme následující:

Vzhledem k tomu, že mezi stranami bude probíhat řízení u Českého telekomunikačního úřadu, je zřejmé, že již není možné dosáhnout dohody mimosoudně. Stížnost z tohoto důvodu uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.