Společnost


PROFI matrace, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#50655Zamítnutí reklamace matrace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 14 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.05.2021, před 4 lety

Petr Štěpka

Znění stížnosti

Obchod zamítnul reklamaci proleželé matrace s odkazem na vyjádření výrobce. V tomto uvádí, že matrace musí být proleželá alespoň o 13 % její výšky. Zároveň uvádí, že materiály, ze kterých je vyrobená, přirozeně stárnou a degradují, čímž se vyhýbá možnosti uplatnit reklamaci později, až bude proležení dostatečné.
Matrace byly zakoupeny dvě, kdy jedna je bez problému, druhá po šesti týdnech používání takto proleželá.


Produkt

Matrace ZERO, 200x90 cm


Požadované řešení

uznání reklamace v plné výši, tzn. vrácení peněz nebo výměna zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.5.2021 16:11, před 4 lety

Obecně je dle § 2167 písm. b) možné reklamaci zamítnout, protože opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním není možné kvalifikovat jako vadu.

Není však možné paušálně uvést, že proležení matrace do 13 % její původní výšky je v pořádku, čímž je spotřebiteli vlastně znemožněno uplatnit reklamaci, a že nad 13 % proležení matrace už je reklamace možná. Každý případ je třeba posuzovat individuálně. Je potřeba posoudit poměr mezi opotřebením a časem, během kterého k danému opotřebení došlo. Kupř. si lze představit situaci, že určité proležení vzniklé během týdne je možné považovat za vadu, zatímco stejné proležení vzniklé během roku není za vadu možné považovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2021 09:53, před 4 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2021 16:08, před 3 lety

Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.