Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
Minuly rok v lednu jsme si po roce šetření objednali přes internet u Blue Style zájezd do Egypta, který se měl konat v září roku 2020 a zaplatili jsme zálohu 21 tisíc. Na přelomu dubna/května mi kazdy týden posílali emaily, že pokud se zájezd neuskutecni tak mám na výběr ze 3 možnosti. 1.vrátí nám 5 tisic 2.obycejny voucher 3.supervyhodny voucher s 10% slevou. Na to jsem reagovala emailem, že ani jedna možnost se mi nelíbí a že dle ministerstva patřím do ohrožené skupiny (jsem na rodicovske dovolené) a tím pádem mám nárok na vrácení celé částky. Odpověď byla taková, že nemají povinnost peníze vracet a že pro nás bude nejvýhodnější prijmout voucher Travel Safe+,odkaz byl přímo v emailu s jejich odpovědí. Doslova mi byl vnucen tento "supervyhodny" voucher. Email s CK mám schovaný jako důkaz pro případné další šetření. Po dnešním telefonátu s operatorkou jsem se dozvedela, že peníze nedostanu, že jsem si vybrala špatný voucher, (nevybrala byl mi vnucen) a že mužem letět příští rok pokud nesouhlasíme s podmínkami pro cestování. To jako vážně? Už rok a půl máte naše našetřené peníze a další rok nebo dva roky je ještě mít budete? Loni mi bylo cestovních kanceláří a lidi co přišli o práci líto, ale když vidím jak jednate se svými klienty, které máte díky svým voucherum jako rukojmí, tak je mi z vás do breku. Děkuji za vyřízení
Travel Safe +
Požaduji vrácení celé zálohy.
|
Tweet |
Forma vratky všech doposud uhrazených plateb za zájezd (není rozhodné, zda byla částka zaplacena celá či nikoliv) by v souladu se zákonem 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále jen jako lex voucher), měla být buď ve formě peněžních prostředků, anebo ve formě ("zákonného") voucheru, jehož parametry a možnosti odmítnutí vymezuje lex voucher.
Je-li spotřebitel ve skupině tzv. zvlášť zranitelných osob ve smyslu § 3 odst. 3 lex voucher, má nárok na vrácení výhradně peněžních prostředků (veškerých) a "zákonný" voucher může odmítnout.
Jiný typ voucheru ("smluvní voucher") je sice možné nabídnout, zdůrazňujeme ovšem, že jde o nabídku k dohodě. Spotřebitel by proto musel tento "smluvní voucher" dobrovolně a výslovně přijmout, přičemž pořadatel cestovní kanceláře by musel spotřebitele zřetelně a jasně poučit:
- o vlastnostech voucheru (tzn. uvést, že nejde o voucher s parametry dle zákona lex voucher), dále
- o právu spotřebitele tento voucher odmítnou a
- požadovat veškeré uhrazené platby za zájezd nepokrácené o odstupné.
Pokud by k těmto krokům při nabízení voucheru nedošlo, mohl by spotřebitel namítat, že byl uveden v omyl, a proto je uzavřená smlouva (resp. jednání, kterým spotřebitel akceptoval "smluvní voucher") v souladu s § 583 občanského zákoníku neplatná. Neplatnost má za následek, že spotřebitel by mohl žádat vrácení peněžních prostředků, neboť přijetí voucheru nebylo platné.
Z obsahu stížnosti navíc vyplývá, že společnost poskytovala spotřebiteli nepravdivé informace. Tento její postup by bylo možné hodnotit jako tzv. nekalou obchodní praktiku ve smyslu § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dozorovým orgánem oprávněným řešit případný podnět spotřebitele je v tomto případě Česká obchodní inspekce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.