Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 16 |
Reklamace služeb cestovní kanceláře Čedok, a.s, stížnost na průvodkyni poskytnutou společností Čedok, a.s
Zájezd byl zakoupen na pobočce CK Čedok, a.s v Ostravě, se společností Čedok jsme cestovali již mnohokrát a to jak na četné poznávací zájezdy, tak soukromé dovolené. Jsme držitelé slev v rámci Club Čedok GOLD, v minulosti jsme vůči společnosti neadresovali žádné stížnosti ani reklamace.
V reklamaci jsme byli nespokojeni:
1. Průběh a organizace zájezdu (nedodržení plánovaného harmonogramu s ohledem na neexistenci závažných důvodů, na základě nichž by byly takovéto změny ospravedlnitelné)
2. Neočekávané náklady související s vlastním pobytem (nutno hradit za každý den zájezdu poplatky za místní průvodce, nebylo uvedeno v pokynech, průvodkyně klienti k takovýmto platbám nutila nátlakem)
3. Reakce společnosti na naší reklamaci a stížnost na ní uvedenou průvodkyni.
Bezprostředně po návratu do ČR, zájezd za a) reklamovali, b) podali stížnost na průvodkyni
Výši požadované slevy na zájezdu jsme stanovili v souladu s Frankfurtskými tabulkami pro reklamace zájezdů.
Poznávací zájezd CK Čedok, a.s, Zájezd 1972 ŘÍM - NEAPOL - CAPRI - ISCHIA/LETADLEM
Požadujeme přiměřenou slevu dle Frankfurtské tabulky slev ve výši 8 992,5 Kč/dle aktuálního kurzu. Tj.25% z ceny zájezdu. Celková cena zájezdu 35 970 Kč.
|
Tweet |
Dle § 2527 občanského zákoníku má pořadatel zájezdu povinnost uvést v cestovní smlouvě údaj o ceně zájezdu včetně časového rozvrhu plateb a výše zálohy, jakož i o poplatcích, které nejsou zahrnuty do souhrnné ceny. Pořadatel ve smlouvě dále uvede, zahrnuje-li zájezd další služby, jejichž cena není zahrnuta v ceně zájezdu, údaj o počtu a výši plateb za tyto služby. Nesplnění této povinnosti může aktivovat povinnost k náhradě škody, pokud spotřebiteli jako přímý následek nesplnění této povinnosti vznikla.
Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl pořadatel zajistit nápravu, pokud si by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.
Měl-li zájezd vadu a vytkl-li ji spotřebitel bez zbytečného odkladu, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Nevytkl-li zákazník vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud mu právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že spotřebitel své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu ani u něho, ani u osoby, která uzavření smlouvy zprostředkovala. Existenci vad je nutné doložit (fotografie, video).
Společnost Čedok a.s. byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit. Z výše uvedeného důvodu stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.