Počet nahlášených stížností: | 714 |
Z toho za letošní rok: | 76 |
Stále v řešení: | 14 |
Mala som balík v balikovne Tabak, Štefánikova 42, Praha 5, do 15.5.21. Bola som pre balík 15. 5.21, ale už tam nebol.
Medzi tým som ho online zaplatila. Prosím o vrátenie balíka na moju adresu (viz referenční údaj).
Vrátenie balíku na moju adresu- Nad Santoškou 27 Praha
|
Tweet |
Máme za to, že pokud prodávající uvede, že věc bude na dohodnutém místě uskladněna do určitého data (15.5.), má povinnost zajistit, aby věc byla na daném místě uskladněna a připravena k vyzvednutí spotřebitelem i tento den.
Z § 2159 odst. 2 občanského zákoníku vyplývá, že i kdyby dohodnutá doba uskladnění věci byla do 14.5. (tj. ne včetně 15.5.), přesto by prodávající měl po přiměřenou dobu (což jeden den podle našeho názoru je) uskladnit věc, za což by pak ale prodávající mohl požadovat úplatu.
Spotřebitel by tak mohl požadovat opětovné plnění a žádat doručení věci. Pokud k doručení věci nedojde, může spotřebitel odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a požadovat zpět kupní cenu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.