Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, objednal jsem si knížky s megaknihy.cz zaplatil jsem 1176 Kč ale doma jsem zjistil objednávka přišla špatná že bylo posláno úplně jiné zboží než mělo. Na vlastní náklady a po komunikaci s obchodem jsem poslal zboží zpět s tím že bude zasláno opětovně správné zboží. A ejhle zboží bylo zasláno ale na dobírku, kterou jsem odmítl zaplatit protože zboží již bylo placeno, takže jsem neviděl důvod za zboží platit 2x. Mezi tím mě bylo vráceno 73 Kč za náklady, poslání zboží zpět a poštovné 113 Kč jako kompenzace. Ale teď přišel email že za zboží budou vracet peníze a to 950 Kč. Ehm ať počítám jak počítám pořád to není celá částka 1176 Kč. Ok, hned jsem zavolal na zákaznickou linku kde mi tvrdí že částka kterou jsem zaplatil je 1063 Kč. S tím nemůžu souhlasit. Celkově přístup s reklamačního a přístup firmy není nejlepší a tuhle nemilou událost řeším už od začátku dubna a rád bych kdyby byla konečně zdárně ukončena.
Vrácení Celé částky s omluvou za komplikace.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. V takovém případě může spotřebitel uplatnit práva z vadného plnění. Spotřebitel tedy může požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Pokud byl zvolen jako způsob řešení reklamace dodání nové věci, neměl by prodávající po spotřebiteli požadovat kupní cenu nového zboží. Vzhledem k tomu, že jejich vyřizování patří mezi povinnosti prodávajícího, musí být reklamace pro spotřebitele bezplatná.
Co se poštovného v rámci reklamace týče tu by měl také hradit prodávající. Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel je povinen vybrat nejlevnější a v místě kam bylo dodáno dostupný prostředek přepravy. Nelze žádat po prodejci proplacení zbytečně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.