Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, pane Míle.
Pokud máte kazetu rozbalenou a snažil jste se ji instalovat do tiskárny, pak není možnost odstoupení od smlouvy. Pokud Vám ji tiskárna nepřijímá, zašlete ji na naši adresu k reklamaci.
S přáním hezkého dne
Zlata Trhoňová
ROYAL office & telecom s. r. o.
U Silvie 382
Benátky nad Jizerou
tel. 318 770 395
From: Petr [mailto:muhlpetr@centrum.cz]
Sent: Sunday, May 16, 2021 7:10 AM
To: naplnedotiskaren.cz
Subject: odstoupení od smlouvy a reklamace
Dobrý den
přes veškerou snahu( 3 hodiny) se mě nepodařilo zaslanou kazetu zprovoznit v tiskárně jak uvádíte na obalu Deskjet 2050 a proto jsem nucen s lítostí kazetu vrátit.Vzhledem k současně uplatňované reklamaci prosím o vrácení 2x poštovného.
Odesílatel:
Petr Míl
Čajkovského 905
500 09 Hradec Králové
Adresát:
Royal office § telecom, s.r.o.
U Silvie 382
294 71 Benátky nad Jizerou
Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy
Dne 12.5.2021 jsem si na Vašich internetových stránkách/v internetovém obchodě objednal zboží CH564EE + CHIP kompatibilní kazeta, číslo objednávky OP21/18064, v hodnotě 402,-Kč. Objednané zboží jsem obdržel dne 15.5.2021
Na základě ust. § 1829 odst. 1 ve spojení s ust. § 1818 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, využívám svého zákonného práva a odstupuji od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím internetu, která se týká výše uvedeného zboží, jež Vám s tímto dopisem zasílám zpět, a zároveň Vás žádám o poukázání kupní ceny a za poštovné na můj bankovní účet číslo 112572134/0300 nejpozději do 14 dnů od doručení tohoto odstoupení od smlouvy.
Bez rozbalení obalu, který upřesňuje správnost použití kazety,je nemožné ověřit zda zboží je použitelné.
Jedná se o kazetu 301 XL, kterou dodavatel na svých stránkách i obalu kazety doporučuje do tiskárny HP 2050
Nemohu-li v tomto případě vrátit zboží, bylo by na místě upozornění kupujícího , že v tomto případě pro ně zákon neplatí.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Rozbalení obalu podle našeho názoru v této konkrétní věci nezakládá odpovědnost spotřebitele za snížení hodnoty zakoupené věci. I kdyby tomu tak však bylo (což se však nedomníváme), důsledek je pro podnikatele takový, že může pokrátit vracenou částku o sníženou hodnotu věci, avšak nesmí svévolně zamítnout právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy. Toto právo lze totiž omezit jen na základě § 1837 občanského zákoníku, v němž jsou vymezeny výjimky z práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku bez udání důvodu. Máme za to, že žádná z těchto výjimek není naplněna. Jinak řečeno, i kdyby spotřebitel nakládal s věcí jinak, než s ohledem na její vlastnosti a povahu mohl a měl, pořád to nezakládá podnikateli nárok na zamítnutí spotřebitelova nároku na odstoupení od smlouvy.
Reklamace je zcela jiným institutem smluvního práva (než je odstoupení od smlouvy) se zcela jinými důsledky (než vyvolává odstoupení od smlouvy). V této konkrétní věci její využití nedoporučujeme.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.