Počet nahlášených stížností: | 375 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 2.3.21 jsem objednal zboží na bonky.cz, bohužel jsem si nezjistil o tomto eshopu vše. (zboží jsou přeprodeje z číny, wishe apod.) viz screen (https://gyazo.com/5a0ab224ff2b6087e7fdb2c859c1c717)Zboží přišlo 6.4.21 , kde jsem zjistil, že objednané zboží neodpovídá tomu co jsem objednal. Oblek místo XXL (56 vel), nesouhlasilo ani velikosti S. Samozřejmě jsem jim obratem psal email, kde jsem jim sdělil, že chci vrátit peníze(https://gyazo.com/23c3882671ffda67ae211a32b9e09c15). Vyplnil jsem podle nich zaslaný formulář z webu (důvody, fotky atd). Dne 7.4.21 přijali mou reklamaci do systému viz. https://gyazo.com/3dca5325231c5645b9983a6cae8d267d a odpověď z jejich strany jsem se dočkal až 10.5.21 viz https://gyazo.com/9e2f0c84194dadcbcbfac2fa6e1a5564, kterou mi zamítli.
Psal jsem jim opakovaně, že nedodrželi zákonem stanovenou reklamační lhůtu s žádostí o vrácení peněz na můj účet (https://gyazo.com/97ad114fa96c397114006ba0a796c523), bohužel od té doby mě ignorují a neodepisují. Mockrát děkuji za možnost tohoto řešení.
Pánský společenský oblek Marcus - Navy Blue, XXL Barva: Navy Blue, Velikost: XXL 939 Kč
Popravdě, byl bych rád, kdyby mi mé peníze vrátili, oblek jim klidně odešlu zpět.
|
Tweet |
Společnost FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je třeba toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, bude tedy platit, že je vůči spotřebiteli neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a v procesu kontraktace není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Neodpovídá-li zboží svým provedením objednávce, má vadu a lze ho reklamovat. Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Lhůta začíná běžet dnem, kdy byla reklamace poprvé uplatněna. Reklamaci lze uplatnit i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.