Společnost


Alpha Internet Services GmbH

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#50734Nechtěná aktivace seznamky,neoprávněné vymáhání dluhu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 12 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.05.2021, před 4 lety

Renata Kaňoková

Znění stížnosti

U seznamky 50slove jsem se bezplatně zaregistrovala a poté když jsem narazila na 12 měsíční prémiové členství,které nabízeli za 449,90kč a chtěla si ho zaplatit,tak mi přišla potvrzovací sms s částkou 5398 kč,což jsem samozřejmně nepotvrdila a potvrzovací sms neodeslala.Ale bohužel banka mi tyto peníze stáhla a odeslala seznamce.Když jsem podala stížnost na banku,platbu mi vrátili,ale mezitím mi seznamka aktivovala členství,což jsem nevěděla a odpověděla na nějaké otázky,čímž jsem to asi potvrdila,ale dál už jsem jejich služeb nevyužívala,i když mi pořád chodily nabídky z celé republiky.Ve lhůtě 14 dnů jsem odstoupila od bezplatného členství emailem,jak vyžadovali,ale do vyřízení stížnosti u banky mi pořád chodily nabídky,které jsem nechtěla.Až když mi banka peníze vrátila,tak přestaly chodit,ale ta rakouská firma předala ten "dluh" vymahačům MediaFinanz GmbH (taktéž Rakušáci) a přišel mi vymahací email v angličtině o zaplacení 354.83 eur ,kde je 258.39eur asi to roční čleství plus nějaké poplatky,kde vyhrožují,že pokud nezaplatím do 14 dnů,což uplyne za dva dny,tak to předají nějaké ukrajinské vymahačské firmě a budu platit daleko víc.


Produkt

seznamky jako taková (https://www.50slove.cz/) Stránka je sice v češtině, ale spravuje ji rakouská firma Alpha Internet Services GmbH.


Požadované řešení

Uznání o neoprávněném vymáhání dluhu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.6.2021 12:41, před 4 lety

Odstoupit od smlouvy uzavřené prostřednictvím umožňujícího dálkovou komunikaci (např. internet) lze i bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů. Poté, co spotřebitelovo odstoupení od smlouvy dojde podnikateli, má podnikatel lhůtu (taktéž) 14 dnů na to, aby vrátil spotřebiteli veškeré platby, které od něho v souvislosti se smlouvou přijal.

Spotřebitelovo odstoupení od smlouvy směřované společnosti Alpha Internet Services GmbH musí být dle jejích obchodních podmínek písemné (například dopisem nebo e-mailem). Zároveň musí být takové odstoupení zasláno na e-mail privacy@50slove.com, resp. na adresu sídla společnosti Alpha Internet Services GmbH, která je Anton-Melzer-Str. 7, 6020 Innsbruck, Rakousko. Odstoupení by mělo obsahovat dostatečnou identifikaci kupní smlouvy, od níž spotřebitel odstupuje, tedy zejm. e-mailovou adresu (se kterou se spotřebitel zaregistroval) a uživatelské jméno.

Pokud spotřebitel kroky nezbytné k provedení řádného odstoupení učiní, zaniká smluvní vztah mezi ním a podnikatelem ke dni doručení odstoupení od smlouvy. Spolu se zánikem smlouvy zanikají zásadně veškerá práva a povinnosti.

Spotřebitel může (ale nemusí) na zaslané výhružné dopisy/e-maily reagovat tak, že třetí straně, popř. i společnosti Alpha Internet Services GmbH, zašle kopii provedeného odstoupení od smlouvy s poukazem na to, že tímto zanikl mezi stranami daný smluvní vztah a že se společnost nemůže domáhat zaplacení kupní ceny za službu (předpokládáme, že právě tato částka je vymáhána).

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Rakousku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2021 12:48, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.