Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
17.5.21 jsme koupili Mi TV Stick. Připojili jsme k TV a už ze začátku mělo zařízení problém se automaticky připojit na wifi. Všechna ostatní zařízení doma se připojují bez problémů. Autopřipojení nefungovalo, připojili jsme tedy wifi ručně. Fungovala, i když s problémy, 2 měsíce. Pak se odpojila a připojení už nefungovalo. Zkoušeli jsme znovu stejným způsobem ručně nastavit wifi, neúspěšně. Googlili jsme tento problém a zjistili, že totéž řeší X dalších uživatelů, u toho zařízení obecně nefunguje wifi tak, jak má. Je to problém spíše všech zařízení toho modelu, nemyslíme, že by byla závada jen u nás. Zařízení jsme restartovali, zkoušeli několikrát nastavit wifi, ale nic. Založili jsme reklamaci a žádali vrácení peněz. To bylo na prodejně zamítnuto a akorát nám vyměnili kus za nový. Kontaktovali jsme zákaznický servis, že nejsme spokojeni s vyřízením. Požadovali jsme vrácení peněz nebo poukaz na nákup. Podali jsme odvolání a za 3 minuty už nám odepisovali, že to bylo zamítnuto. Celý postup mi přijde podivný a neprofesionální.
multimediální centrum Xiaomi Mi TV Stick EU
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.
Pokud jsou možné jiné varianty řešení reklamace než odstoupení od smlouvy (např. má kupující dané zboží stále na skladě a může spotřebiteli dodat nový kus), není možné od smlouvy odstoupit - leda by se na tom strany výslovně dohodly. V daném případě tedy společnost postupovala správně.
Prodávající má povinnost řešit reklamaci dle hierarchického uspořádání nároků v § 2169 občanského zákoníku. Pokud tak neučiní, dopouští se přestupku dle § 24 odst. 7 písm. x) zákona o ochraně spotřebitele, za který lze uložit pokutu do 3 mil. Kč.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, mrzí mě, pokud paní Lysáčková nebyla spokojena s vyřízením její reklamace. Reklamace ASRE21481962 byla vyřízená řádným způsobem a to výměnou za nový kus. Z naší strany nedošlo při její vyřízení k žádnému pochybení. V rámci prozákaznického řešení případu však zákazníkovi dodatečně umožníme odstoupení od kupní smlouvy. Stačí, pokud přinese vyměněné zboží na naši prodejnu a vše dořešíme k její spokojenosti. O této skutečnosti byl zákazník informován i na emailovou adresu. Marek, Péče o zákazníky
Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitelku a žádáme jí o potvrzení informace a případné uzavření případu.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.