Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den dne 27.10. 2014 jsem podal reklamaci telefonu, který jsem koupil 4 dny předtím. Nyní je to už 30 dní a firma mi poslala e-mal že prodlužují reklamaci o dalších 30 dní. Ve smlouvě sem drobným písmem našel že s tím souhlasím ve smlouvě, ale na hodně stránkách sem četl že je to na domluvě a že s tím musím výslovně souhlasit. Jak to tedy je?
reklamace telefonuZopo ZP100S
Mám nárok na vrácení peněz?
|
Tweet |
Prodávající nebo jím pověřený pracovník má dle § 19 odst.3 zákona o ochraně spotřebitele povinnost rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. V takovém případě může spotřebitel odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení peněz.
Zákon o ochraně spotřebitele předpokládá dohodu v konkrétním případě, nikoli předtištěné ujednání v reklamačním protokolu nebo ujednání o prodloužení lhůty pro vyřízení reklamace v reklamačním řádu. Spotřebitel musí mít vždy možnost se svobodně rozhodnout, zda na dohodu přistoupí nebo nikoli v tom konkrétním případě.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit. Z výše uvedeného důvodu stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.