Společnost


FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. v likvidaci

Počet nahlášených stížností:375
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#50751ODPÍRÁNÍ PRÁVA VRÁTIT ZAKOUPENÉ ZBOŽÍ DO 14 DNŮ

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.05.2021, před 4 lety

Irena Jiříčková

Znění stížnosti

Dne 26.4.2021 jsem na e-shopu booho.cz zakoupila a online zaplatila bezdrátovou nabíječku 3v1 pro nejnovější zařízení značky Samsung za bezmála 1300,- Kč. Obdobný produkt jsem mohla pořídit v zahraničí, a levněji, ale nechtěla jsem na dodání čekat, a proto jsem zvolila tuzemský obchod, který měl mít zboží k dispozici ihned. Krátce po úhradě jsem ovšem obdržela překvapivé sdělení, že doba dodání se bude pohybovat v rozmezí 5-40 dní, popřípadě se může protáhnout až na 60 dnů vzhledem k tomu, že společnost nakupuje zboží jen u nejkvalitnějších dodavatelů z celého světa! Tento scénář se naštěstí nenaplnil, a balíček se zbožím dorazil "již" po 14 dnech. Nabíječka ovšem v rozporu s vyobrazením a deklarovanými vlastnostmi obsahovala typ nabíjení, který nebyl kompatibilní s mými zařízeními. Navíc balení postrádalo jakékoliv technické údaje, návodči servisní informace pro ČR a nebudilo dojem standardního zařízení určeného pro evropský trh; a co víc, nebyla přiložena ani faktura či jiný doklad o koupi!!! Proto jsem se rozhodla využít své zákonné možnosti a zboží vrátit do 14 dnů. Vyplnila jsem formulář o odstoupení od kupní smlouvy a zaslala jej provozovateli e-shopu - společnosti FINALTY TARGET MEDIA. Toto mi bylo ovšem odepřeno spolu se sdělením, že jsem zboží zakoupila v obchodní galerii, která je pouhým zprostředkovatelem a nenese tudíž žádnou zodpovědnost za dodané zboží, a zboží nazpět nepřijímá. Pouze mi údajně umožní zboží reklamovat prostřednictvím online formuláře a zaslané fotografie ve lhůtě 30 dnů u zahraničního dodavatele s nejistým výsledkem.

Já ovšem trvám na okamžitém vrácení zboží a zpětném proplacení zaplacené částky. Zboží jsem kupovala v dobré víře, že se jedná o standardní nákup. Nic nenaznačovalo, že obchod není běžným e-shopem, ani to, že by má práva, coby spotřebitele, měla být jakkoliv krácena. Nesouhlasím s tím, aby byly mé prostředky nezákonné zadržovány a byla mi odpírána možnost zboží odeslat zpět.

Obchod však komunikuje jen z jediné emailové adresy, a to pouze v omezené míře, a přes mé opakované žádosti odmítá sdělit, kam zboží odeslat.


Produkt

Rychlenabíjecí bezdrátová nabíječka pro zařízení Samsung ---- cena: 1269,- Kč


Požadované řešení

Vrácení zboží / proplacení uhrazené částky + poštovné


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.5.2021 14:29, před 4 lety

Společnost FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Nevrátí-li prodávající spotřebiteli peníze, je možné ho vyzvat tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2021 13:56, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2021 14:26, před 3 lety

Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.