Počet nahlášených stížností: | 375 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 0 |
Na zboží jsme čekali více než měsíc.
Na stránkách jsme si objednali potah na sedačku, který měl v samotném názvu slovo "Corner", tedy roh -> rohová sedačka. Samotný obrázek produktu je vyobrazen na rohové sedačce.
Samozřejmě potah na rohovou sedačku nesedí. U obdobných produktů (né-li TOTOŽNÝCH), je potřeba, aby se potah na rohovou sedačku skládal ze dvou částí, my obdrželi pouze jednu.
Chtěli jsme tedy zboží vrátit, na svém webu bonky.cz uvádějí, že to je BEZPEČNÝ NÁKUP a zboží LZE DO 100 DNŮ VRÁTIT.
Při prokliku na "vrácení zboží" nás to hodilo na reklamační formulář, což se nám ale nelíbí, protože chceme vracet, ne reklamovat.
Napsali jsme slušný e-mail, jak tedy máme postupovat a bylo nám sděleno, že oni jsou POUHÝ ZPROSTŘEDKOVATEL a že máme zboží vrátit do Číny a máme postupovat přes reklamační formulář.
Absolutně nevhodný přístup hodný řešení ČOI.
Stretchové elastické potahy na gauč Corner 235-300cm, tmavě/khaki zelená
Vrácení celé uhrazené částky.
|
Tweet |
Společnost FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel v tomto konkrétním případě žádat dodání nové věci. Není-li to možné, může spotřebitel od smlouvy odstoupit. Místo výše uvedených způsobů může spotřebitel taktéž žádat přiměřenou slevu.
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.