Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
1. 22.3.jsem vrátila v zákonné lhůtě zboží za koupené na eshopu obchodníka H&M.
2. 13.5.2021 jsem se obrátila na zákaznický servis s tím, že mi nepřišly peníze.
3. Ten samý den přišla odpověď
Milá Hano,
dle našeho systému byla platba odeslána 23.3.2021 na IBAN, který máte uložen ve svém H&M profilu.
Prosím o opětovnou kontrolu.
4. Zkontrolovala jsem systém a žádný IBAN nebyl vyplněn, tak jsem ho vyplnila a obrátila se s touto informací zpět na HM.
5. Odpověď: dle našeho systému jste měla v systému v době platby uložen IBAN CZ5501000000357928360267 (toto číslo účtu neznám, není mé)
6.
Dobrý den,
znova opakuji, IBAN jsem do aplikace zadala ve čtvrtek 13.5., podivejte se do log aplikace. Pole bylo prázdné, nic nebylo vyplněno. Nevím, čí to je číslo účtu, ale ani mé, ani nikoho z rodiny není. Prosím o zaslání peněz na správné číslo účtu, začínám mít podezření na nějaký únik dat z vaší aplikace, pokud je pro někoho takto jednoduché změnit číslo účtu a nechávat si posílat mé peníze na svůj účet.
Děkuji
S pozdravem
7. Milá Hano,
jak již zmínila kolegyně v předchozím e-mailu - částka 498 Kč byla z našeho finančního systému odeslána dne 23.3.2021.
8. Dobry den, procetla jste si vubec predchozi komunikaci? Castku jste odeslali nekomu jinemu. Prosim o zaslani na muj ucet a vysvetleni, jak je mozne, ze nekdo manipuluje s mymi nakupy a vlozil si svoje cislo uctu pod muj profil.
Z aplikace z meho telefonu to rozhodne nebylo.
Prosim o finalni vyjadreni, v opacnem pripade budu muset nechat prosetrit prislusnymi organy.
Dekuji
S pozdravem
9.
Milá Hano,
dle systému byla částka odeslána a nevrátila se nám. Z toho důvodu není možné její opětovné odeslání na jiný bankovní účet.
Děkuji za pochopení.
10. Vazeni,
Poslali jste me penize na cizi ucet do Komercni banky, kde jsme nikdy (ani manzel) nemeli ucet. Jedna se o spatny ucet, nevim, kde jste ho vzali, ale mam podezreni, ze se vam nekdo naboural do systemu, do meho uctu. Predejte prosim tento dotaz nekomu kompetentnimu, do pondeli zadam odpoved. V opacnem pripade nechavam proverit UOOU, podavam stiznost na COI za nedodrzovani zakona a doufam, ze nebude potreba podavat trestni oznameni.
Dekuji
S pozdravem
11. Od té doby žádná odpověď.
Oblečení z eshopu H&M. Peníze za zboží vrácené na špatný účet.
Zaslat peníze na správný účet a omluvu v podobě slevy.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud prodávající vrátil prostředky na nesprávný účet, jde o jeho pochybení, za které nese odpovědnost. Jeho povinnost vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nebyla odesláním peněz na nesprávný účet splněna.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.