Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 13. 3. 2020 jsem uzavřela kupní smlouvu číslo faktury 20012601, jejímž předmětem byla koupě benzínové sekačky s pojezdem HECHT 5564 SXE 5in1 za 12 490,- Kč. Zboží jsem si odebrala osobně ve Vaší prodejně.
V záruční době byla uplatněna k opravě závada na pojezdu sekačky, zakázkový list č. 721016404. Oprava byla projednána s Vámi dne 3. 2. 2021, dále dne 23. 3. 2021 a dne 19. 4. 2021. Vždy bylo konstatováno, že není náhradní díl. Tudíž oprava nebyla provedena a sekačka je stále v servisu.
Tímto Vám oznamuji, že jsem se rozhodla odstoupit od výše uvedené kupní smlouvy v souladu se zněním občanského zákoníku. Odstoupení se vztahuje i na situaci, kdy odstranění vady opravou nebo dodáním náhradního zboží ze strany prodávajícího není z technických důvodů možné.
Zboží Vám ponechávám a Vás žádám o vrácení kupní ceny zboží ve výši 12.490,- Kč na bankovní účet č. XXX do 14 dnů od doručení tohoto odstoupení od kupní smlouvy.
HECHT 5564 SXE 5inv1 - benzínová sekačka s pojezdem výr.č. 201800626
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
V případě, že podnikatel peněžní prostředky spotřebiteli nevrátí a bude je zadržovat bez právního důvodu, jednalo by se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.