Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den,
máme u vás jako rodina přihlášená dvě telefonní čísla a internet na doma. Internet měl běhat rychlostí 30Mb/s, ale celkem běžná rychlost je deset krát menší a s pomalou odezvou (právě v této chvíli 3,8Mb/s a ping 150ms). Váš servisní technik na místě nás upozornil že je to způsobené vašimi technickými možnostmi v lokalitě. Kvůli tomu chcene změnit poskytovatele internetu.
Při komunikaci s vašimi operátori jsme byli upozorněni, že si modem pro toto spojení nepronajímáme, ale splácíme. Je to samozřejmě naše chyba že jsme si pořádně neprostudovali smlouvu, ale vůbec nás nenapadlo že modem je v našem vlastnictví a nebudete ho chtít vzít nazpátek za zůstatkovou hodnotu. Tím pádem nemůžeme smlouvu jen tak zrušit. A to byl právě bod na který jsem se dopředu informoval - že bude možné (např. při nespokojenosti s poskytnutou službou) bez problémů a poplatků smlouvu ihned zrušit/vypovědět.
Popravdě jsem se s podobným přístupem setkal poprvé. Smlouvu chci zrušit v důsledku vámi poskytovaných nevyhovujících služeb, ale máte podmínku která to vlastně znemožňuje. Já váš modem nepotřebuji, nevyužiju ho, mne - na rozdíl od vás - je úplně k ničemu.
Dorazila mne ještě věc že na modem byla poskytnula "sleva", která se musí po vypovězení smlouvy doplatit. Staré známé - "nechci slevu zadarmo" :-)
Celkově to vychází 4.000Kč + 5.700Kč = 9.700Kč
Máme u vás ješte dvě telefonní čísla, u kterých by tímto pádem (zrušením internetu na doma) byl navýšen měsíční paušál. Chtěl jsem zjistit možnosti úpravy těchto paušálů, ale zatím jsem v rozpoložení od Vodafonu odejít úplně.
tel.čísla 775 323 969, 774 598 961, fakturovaná na jméno Petra Klobušiaková
Přívítali bychom snahu o vstřícnější řešení situace, která nevznikla naším zaviněním.
Např. zpětným odkoupením tohoto modemu (který by jsme doplatili) i se započtením nějaké amortizace - nebo podobný princip.
Předpokládám že u vás nebude problém daný modem namontovat jinému zákazníkovi, kdežto mi zvolíme určitě jiný způsob připojení k internetu, a tento typ modemu nám bude zbytečný.
Doufám že se již setkáme s lepším přístupem k zákazníkovi.
Děkuji, s pozdravem - Roman Klobušiak
|
Tweet |
Rozsah pokrytí je jedním z parametrů kvality služby a účastník by měl být o tomto parametru dostatečně informován. Sílu signálu je možné ověřit prostřednictvím map pokrytí, které ale nemusí být vždy stoprocentní. Spotřebitel by si měl tyto skutečnost ověřit již před uzavřením smlouvy. Vzhledem k tomu, že s ohledem na fyzikální a geomorfologické faktory není možné zaručit dostupnost signálu vždy a všude, považuje Český telekomunikační úřad za férové, kdyby operátor umožnil účastníkovi ukončení smlouvy bez sankce, pokud došlo ke zhoršení pokrytí daného území z důvodů výhradně na straně operátora. Na druhou stranu také existují i důvody, které jsou mimo dosah operátora (např. stavba výškových budov nebo jiné technické překážky). Toto se nevztahuje na případy, kdy naopak ke zhoršení pokrytí dojde z důvodů na straně účastníka, například v případě, že se přestěhuje.
Dle § 63 odst. 1 písm. p) bod 2. zákona o elektronických komunikacích může podnikatel požadovat po spotřebiteli v případě předčasného ukončení smlouvy úhradu nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek. Výše této případné úhrady musí být sjednána v smlouvě jasným a srozumitelným způsobem.
Nicméně pokud byl spotřebitel ze strany společnosti ujištěn o tom, že výpověď smlouvy bude bezplatná, průměrný spotřebitel si toto vyjádření vyloží tak, že výpověď bude bez jakýchkoliv poplatků, tzn. i bez poplatků za koncové zařízení. Pokud tato situace opravdu nastala, neměla by společnost po spotřebiteli požadovat poplatky za předčasné ukončení smlouvy. Slib daný během jednání o uzavření smlouvy strany zavazuje a spotřebitel nesmí být během takového jednání uveden v omyl.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se Český telekomunikační úřad, který je příslušný pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů ze smluv mezi operátory a spotřebiteli.
Dobrý den, pane Klobušiaku, je mi líto, pokud došlo k nedorozumění. Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.