Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#50789Reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 9 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.05.2021, před 4 lety

Martin Kubec

Znění stížnosti

Dne 29.4.2021 jsem u czc reklamoval Sony PS5 Bezdrátový ovladač DualSense (dále jenom ovladač) zakoupený 7.12.2021. Dne 17.5.2021 byla reklamace uznána a kus byl vyměněn za nový. 18.5.2021 mi ovladač přišel po rozbalení jsem však zjistil, že na ovladači se zasekává dotyková ploška při stisknutí, proto jsem tedy hned druhý den zboži odeslal zpět s tím, že reklamace nebyla řádně ukončena a proto by měla být reklamace datovaná k minulému datu tedy 29.4.2021. 19.5 ovladač dorazil do Czc a po třech hodinách byla reklamace vyřízena s tím, že se vada neprojevila. Na reklamačním protokolu bylo datum 19.5.2021 což si myslím, že je špatně a mělo tam být uvedeno datum 29.4.2021. Hned ten samý den, jsem začal problém řešit s tím, že si myslím, že to není dostatečně odůvodněné a žádám o znalecký posudek, protože ovladač byl zakoupený před 6 měsíci. Pro jistotu jsem ještě kontaktoval zákaznickou linku, kde mi bylo odpovězeno, že mám smůlu, že se vada neprojevila, já jsem pořád tvrdil, že reklamace je nedostatečně odůvodněná a žádám o znalecký posudek nebo o nějaké rozvinutí výsledku. Na toto mi bylo opět odpovězeno negativně a paní začala být velmi nepříjemná, proto jsem radši hovor ukončil (jednalo se o paní Šárku). Dne 21.5.2021 jsem zavítal osobně na pobočku czc na Václavské náměstí, kde jsem chtěl rozporovat výsledek reklamace. Pán mi pořád odpovídal to samé a nakonec zavolal ředitele prodejny, který byl velmi hrubý a nedokázal pochopit, že chci reklamaci rozporovat a pořád mi říkal ať si zaplatím znalecký posudek za svoje náklady s čímž jsem nesouhlasil. Ani doklad o tom, že rozporuji reklamaci a žádám o prošetření si nevzal s tím, že ho to nechce, že si to klidně můžu nechat. Toto chování se mi opravdu nelíbilo a žádám o omluvu ředitele výše zmiňované pobočky a uznání reklamace nebo její důkladné prošetření včetně znaleckého posudku na náklady czc.cz.


Požadované řešení

Písemná omluva pracovnice zákaznického centra, prodavače v prodejně u Václavského náměstí a také omluva od ředitele této pobočky. uznání reklamace nebo znalecký posudek na náklady firmy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2021 16:45, před 4 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2021 12:32, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.