Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 1.10.2020 mi byla potvrzena rezervace ubytování v penzionu Zákoutí v termínu 20.2. - 27.2.2021. Uhradila jsem požadovanou zálohu ve výši 15 400 Kč. V podmínkách rezervace ubytování byla možnost storna ubytování do 14 dní před nástupem k ubytování a vrácení celé částky zálohy.
Dne 4.2.2021 jsem písemně požádala o storno rezervace a vrácení částky 15 400 Kč na můj účet. Tentýž den mi přišla odpověď z emailu penzionu Zákoutí, že mi záloha bude vrácena.
Dne 18.2.2021 jsem opětovně písemně prostřednictvím oficiálního emailu penzionu žádala o vrácení zálohy.
Dne 22.2.2021 mi majitel penzionu Zákoutí písemně emailem sdělil, že mi zálohu nevrátí, že penzion byl pronajatý třetí osobě, tudíž že se mám obrátit na tuto třetí osobu.
Já s tímto postupem nesouhlasím, smlouvu jsem uzavřela v dobré víře s penzionem Zákoutí, veškerá komunikace probíhala prostřednictvím oficiálních kontaktů uvedených na internetových stránkách penzionu. Tudíž zde nebyl žádný náznak toho, že komunikace neprobíhá přímo s penzionem. Kdybych věděla, že uzavírám smlouvu s jinou osobou, tak bych smluvní vztah neuzavřela. Cítím se být podvedena.
Ubytování v Penzionu Zákoutí v Peci pod Sněžkou
Žádám vrátit uhrazenou zálohu ve výši 15 400 Kč.
|
Tweet |
Bylo-li mezi stranami ujednáno, že v případě, kdy dojde k včasnému (zde do 14 dní před začátkem ubytování) zrušení rezervace, bude záloha spotřebiteli vrácena v plném rozsahu, je podnikatel tímto ujednáním vázán.
Pokud podnikatel nevrátí spotřebiteli dlužnou částku, ocitá se v prodlení a spotřebitel může kromě dlužné částky požadovat i zákonný úrok z prodlení [dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Povinným podnikatelem je ten subjekt, se kterým byla uzavřena smlouva o poskytnutí ubytování. Nemáme danou smlouvu k dipozici a ani s jistotou nemůžeme ze stížnosti určit, jak byla smlouva uzavřena, avšak na základě obsahu stížnosti alespoň předpokládáme, že byla pravděpodobně uzavřena skrze oficiální kontakty uvedené na webových stránkách penzionu. Uzavírá-li spotřebitel smlouvu tímto způsobem, může se důvodně domnívat, že jedná právě s tím podnikatelem, který je provozovatelem daného webu, resp. daného penzionu. Není-li tomu tak, měl by ho provozovatel o této skutečnosti jasným a srozumitelným způsobem informovat (§ 1811 občanského zákoníku).
Pro případnou konzultaci a upřesnění skutkového stavu (zejm. způsobu uzavření smlouvy) je možné kontaktovat i naší telefonickou poradnu na čísle 299 149 009, kde spotřebitel může svůj případ dovysvětlit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.