Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
7.6.2020 jsme v AAAAUTO Hradec Králové koupili ojeté vozidlo Peugeot 4007 s automatickou převodovkou, první registrace 2011. Cena byla 132 000kč.
Bohužel po 30 dnech, při cestě na dovolenou se třemi dětmi, se na voze projevila závada. Při jízdě na dálnici cca 100 km rychlostí přestalo jet a už se nezařadila rychost. Odtahovka nás odtáhla do servisu kde na nic nepřišli a auto opět jelo. AAA AUTO jsme hned telefonicky kontaktovali co se nám stalo, oni nám řekli, až budete mít papíry z autorizovaného servico co s tím máte tak nám je pošlete. jenže bohužel se nám to trochu protáhlo v servise, kde nevěděli co s tím. Auto jsme si tedy vzali, jelikož žena neměla jak vozit děti do školy a auto jelo. Když jseme s autem jeli víc jak 20km přestalo opět jet, po hodině se opět rozjelo a takto to bylo stále dokola. Pak když mi to znovu udělalo byl jsem kousek od servisu Peugeot a tam mi oznámili, že automatická převodovka je neopravitelná a musí se vyměnit cenu mi řekli 221000. Všechny podklady jsem jim zaslal k reklamaci a oni mi poslali vyjádření reklamace ve skratce- Kupující byl seznámen se stavem vozu. Předmětem reklamace není vada, za níž prodavající odpovídá, prodávající reklamaci ZAMÍTÁ
Peugeot 4007 SUW 4*4 r.z.6P66682 VIN VF3VV4HK8BU801345
Požaduji zařízení a opravení automobilu nebo vrácení peněz v plné výši za co jsme to koupili.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Janáku,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Vada na vozidle v době prodeje nebyla, reklamoval jste až po uplynutí cca 9 měsíců a ujetí 8tis. km. Za uvedenou vadu tak společnost nenese odpovědnost.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.