Společnost


Blue Style k.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#50798Poukaz na zájezd Travel Safe +

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 9 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
22.05.2021, před 4 lety

Hana Polatová

Znění stížnosti

17.2.2020 jsem uzavřela smlouvu o zájezdu v CK Invia Plzeň, Rooseweltova ul. od CK Blue-Style do Bulharska, Neseber, hotel MPM Arsena na termín 12.6.-22.6.2020. 5.4.2020 jsem obdržela od CK Blue-Style možnost buď zájezd stornovat nebo poukaz na další zájezd. Vybrala jsem možnost poukaz na zájezd v domnění, že se jedná o lex voucher.

24.4.2020 jsem tento poukaz obdržela, nikoliv lex voucher. Na to jsem reagovala odmítnutím poukazu na zájezd a žádostí o vrácení peněz, neboť spadám do kategorie 65+.

CK Blue-Style mi odepsala, cituji: "Evidujeme Váš požadavek na navrácení finančních prostředků v rámci skupiny sociálně citlivých osob u nabídky TravelSafe+. Vaši žádost jsme posoudili a bohužel jsme došli k závěru, že do sociálně citlivé skupiny ve smyslu programu TravelSafe+ nespadáte. Možnost vrácení peněz citlivým skupinám u poukazu TravelSafe+ vstoupilo v platnost 5.5.2020 a to na zájezdy s termínem odletu od 16.6. až do 31.10.2020. Vy jste poukaz přijala již 24.4.2020, kdy jsme možnost vrácení peněz nenabízeli a proto pro Vás platí podmínky, které byly aktuální v den vydání poukazu. Je nám líto, ale na vrácení peněz nemáte nárok."

Poté jsem si objednala další zájezd do stejné destinace na termín 21.6.-1.7.2021. Vzhledem ke covidové situaci a nemožnosti naočkování do tohoto termínu jsem požádala o pozdější termín, ale bylo mi řečeno, že musím zájezd stornovat i přes odůvodnění z obavy z nákazy. Z původní výše ceny poukazu na zájezd mi bylo strženo storno ve výši téměr cca 5,000,- Kč s tím, že si mám objednat další zájezd do 31.10.2021. S tímto nesouhlasím a prosím vás o pomoc k vrácení peněz.


Produkt

Původní první rezervační číslo smlouvy o zájezdu: 01724980, druhé: 01794949.


Požadované řešení

Chtěla bych vrátit původní částku za zájezd ve výši 42.160,- Kč.
V případě vaší potřeby mohu poskytnout veškerou e-mailovou korespondenci s CK.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.6.2021 15:08, před 4 lety

Na zájezdy s datem pořádání od 20. února 2020 do 31. srpna 2020 se vztahuje zákon 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále jen jako lex voucher).

Pořadatel, zrušil-li původně smluvený zájezd, má povinnost spotřebiteli vrátit všechny doposud uhrazené platby za zájezd. Forma vratky všech doposud uhrazených plateb za zájezd (není rozhodné, zda byla částka zaplacena celá či nikoliv) by v souladu se zákonem lex voucher měla být buď ve formě peněžních prostředků, anebo ve formě voucheru, jehož parametry a možnosti odmítnutí vymezuje lex voucher. Pokud je spotřebitel osobou starší 65 let, může poskytnutý voucher odmítnout a požadovat vrácení peněžních prostředků (§ 3 odst. 3 lex voucher).

Pokud však spotřebiteli byl poskytnut jiný typ voucheru, uvádíme následující:
Vnucení voucheru s jinými vlastnostmi (pro spotřebitele "horšími") je v rozporu se zákonem a není možné. Je tomu tak proto, že úprava lex voucher je relativně kogentní, což znamená, že se od ní nelze odchýlit v neprospěch spotřebitele.

Pokud tedy úprava předepisuje pořadateli povinnost poskytnout voucher s určitými zákonem vymezenými vlastnostmi, nemůže pořadatel přijít s jinou "kreativní" variantou, kdy bude spotřebitele nutit přijmout jeho vlastní typ voucheru a zkrátí ho tím na jeho právech.

Jiný typ voucheru je sice možné nabídnout, zdůrazňujeme ovšem, že jde o nabídku k dohodě. Spotřebitel by proto musel tento 'jiný voucher' dobrovolně a výslovně přijmout, přičemž pořadatel cestovní kanceláře by musel spotřebitele zřetelně a jasně poučit:
- o vlastnostech voucheru (tzn. uvést, že nejde o voucher s parametry dle zákona lex voucher) a
- o právu spotřebitele tento voucher odmítnou a
- požadovat kupní cenu nepokrácenou o odstupné.

Pokud by k těmto krokům při nabízení voucheru nedošlo, mohl by spotřebitel namítat, že byl uveden v omyl, a proto je uzavřená smlouva (tzn. jednání, kterým spotřebitel akceptoval 'jiný voucher') v souladu s § 583 občanského zákoníku neplatná. Neplatnost má za následek, že spotřebitel by mohl žádat vrácení peněžních prostředků, neboť přijetí voucheru nebylo platné. Všechny právní úkony, které svým základem navazují na neplatné právní jednání, jsou také neplatné (tzn. došlo-li k objednání náhradního zájezdu na základě neplatně vystaveného voucheru, je i tato objednávka neplatná).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz

Spotřebitel se v případě další konzultace může obrátit na bezplatnou poradnu spotřebitelské organizace dTest na tel. čísle 299 149 009.

V současné době dochází ze strany spotřebitelské organizace dTest, o.p.s. ke sběru relevantních dat, na jejichž základě bude podán podnět České obchodní inspekci pro důvodné podezření ze spáchání přestupku nekalé obchodní praktiky společností Blue Style k.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2021 12:26, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.