Společnost


Orkla Foods Česko a Slovensko

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#50815Různá kvalita stejně značených potravin - Májka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 30 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
24.05.2021, před 4 lety

Miroslav Fiala

Znění stížnosti

Zakoupil jsem nedávno paštiku Májka v balení 190g (plechovka) a doma po otevření jsem zjistil, že produkt chutná podivně mdle a jaksi víc uměle. Prostudováním složení jsem zjistil, že produkt obsahuje pouze 55% vepřových surovin. Porovnáním s jinou Májkou v 100g balení (hliníkové vanička) jsem zjistil, že tato obsahuje 68% vepřových surovin. Nedalo mi to a podíval jsem se na Internet, kde jsem našel další variantu 75g s obsahem 76% vepřových surovin. Všechny balení vypadají stejně. To ovšem neplatí o hmotě uvnitř, ta 190g je oproti té 100g zabarvena mj. ještě víc do šeda. Na e-shopu, kam mě navedly stránky výrobce (http://hame.cz/), tuto skutečnost dokonce přiznávají. Viz odkaz /složení/ pod produkty. Lze zde také porovnat vhled jednotlivých balení, který opravdu neinformuje o tom, že různé produkty obsahují skoro o polovinu víc vepřových produktů.

https://www.hame-eshop.cz/hame-majka

Závěrem bych se chtěl zeptat, zda oněch avizovaných 55% vepřových produktů v sobě zahrnuje i vepřové sádlo, nebo jestli to je jen obsah masa a jater a jestli opravdu takovýto výrobek skutečně splňuje parametry pro označení paštika, pod kterým je tato hmota zákazníkům na stránkách výrobce prodávána.

Fotografie a stažené kopie WWW stránek můžu dodat na vyžádání.


Požadované řešení

1) Vrácení peněz za výrobek s výrazně horší kvalitou
2) sjednocení složení stejně značených výrobků nebo
3) viditelné označení rozdílného složení v názvu výrobků (nabízí se například: "Nová vylepšená receptura - nyní o 100% více mouky" nebo podobné)
4) přehodnocení, zda lze něco takového jako Májka 190g legálně vydávat za paštiku, nebo zda se jedná o klamání zákazníka

https://www.hame-eshop.cz/majka-pastika-190g-hame


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.6.2021 12:51, před 4 lety

Pokud jde o požadavky na složení paštik, ty stanovuje příloha č. 7 vyhlášky č. 69/2016 Sb., o požadavcích na maso, masné výrobky, produkty rybolovu a akvakultury a výrobky z nich, vejce a výrobky z nich. Pokud by paštika tyto vlastnosti nesplňovala, bylo by možné tento výrobek reklamovat. Reklamace by byla možná podle § 2161 odst. 1, písm. e) zákona č. 89/2012 Sb, občanský zákoník, tj. z důvodu, že by věc nevyhovovala požadavkům právních předpisů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.7.2021 14:22, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.8.2021 16:05, před 3 lety

Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.