Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupil jsem nedávno paštiku Májka v balení 190g (plechovka) a doma po otevření jsem zjistil, že produkt chutná podivně mdle a jaksi víc uměle. Prostudováním složení jsem zjistil, že produkt obsahuje pouze 55% vepřových surovin. Porovnáním s jinou Májkou v 100g balení (hliníkové vanička) jsem zjistil, že tato obsahuje 68% vepřových surovin. Nedalo mi to a podíval jsem se na Internet, kde jsem našel další variantu 75g s obsahem 76% vepřových surovin. Všechny balení vypadají stejně. To ovšem neplatí o hmotě uvnitř, ta 190g je oproti té 100g zabarvena mj. ještě víc do šeda. Na e-shopu, kam mě navedly stránky výrobce (http://hame.cz/), tuto skutečnost dokonce přiznávají. Viz odkaz /složení/ pod produkty. Lze zde také porovnat vhled jednotlivých balení, který opravdu neinformuje o tom, že různé produkty obsahují skoro o polovinu víc vepřových produktů.
https://www.hame-eshop.cz/hame-majka
Závěrem bych se chtěl zeptat, zda oněch avizovaných 55% vepřových produktů v sobě zahrnuje i vepřové sádlo, nebo jestli to je jen obsah masa a jater a jestli opravdu takovýto výrobek skutečně splňuje parametry pro označení paštika, pod kterým je tato hmota zákazníkům na stránkách výrobce prodávána.
Fotografie a stažené kopie WWW stránek můžu dodat na vyžádání.
1) Vrácení peněz za výrobek s výrazně horší kvalitou
2) sjednocení složení stejně značených výrobků nebo
3) viditelné označení rozdílného složení v názvu výrobků (nabízí se například: "Nová vylepšená receptura - nyní o 100% více mouky" nebo podobné)
4) přehodnocení, zda lze něco takového jako Májka 190g legálně vydávat za paštiku, nebo zda se jedná o klamání zákazníka
https://www.hame-eshop.cz/majka-pastika-190g-hame
|
Tweet |
Pokud jde o požadavky na složení paštik, ty stanovuje příloha č. 7 vyhlášky č. 69/2016 Sb., o požadavcích na maso, masné výrobky, produkty rybolovu a akvakultury a výrobky z nich, vejce a výrobky z nich. Pokud by paštika tyto vlastnosti nesplňovala, bylo by možné tento výrobek reklamovat. Reklamace by byla možná podle § 2161 odst. 1, písm. e) zákona č. 89/2012 Sb, občanský zákoník, tj. z důvodu, že by věc nevyhovovala požadavkům právních předpisů.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.