Společnost


Ing. Vlastislav Dvořák

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#50818Nebezpečný výrobek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 30 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
24.05.2021, před 4 lety

Lucie Mečířová

Znění stížnosti

V internetovém obchodě www.elektrodvorak.cz jsem zakoupila rychlovarnou konvici Botti Rose BTK13 Kód produktu: BTK13T. Při zapojení konvice do elektrické zásuvky konvice začala doutnat a rozpalovat se. Pokud bych u konvice nestála, vyhořeli bychom. Celou věc jsem obratem písemně oznámila na elektrodvorak.cz, kde mi napsali, že je věc mrzí. Konvici jsem obratem poslala zpátky a požádala firmu o zaplacení částky poštovného, kterou jsem musela zaplatit, aniž bych chtěla, protože sem byla nucena vrátit nekvalitní výrobek. Ovšem jsem narazila na to, že pokud nechci konvici po prvním vyzkoušení reklamovat a čekat 30 dní na vyjádření a uznání reklamace, nemám na proplacení částky za poštovné nárok. Takže bud´ bych né svou vinou čekala 30dní na vyřízení reklamace a drželi by mi cca 1500Kč a nebo prostě prý mám smůlu. Nejenom, že jsem si u společnosti koupila černého Petra, ale především se mi nelíbí, že firma elektrodvořák umí napsat pouze podle zákoníku nemáte nárok.. Ale slušnost je nad všechny zákoníky.


Produkt

Botti Rose BTK13 Kód produktu: BTK13T


Požadované řešení

I když tvrdí, že dle zákona nemám nárok na vrácení poštovného, v případě kdy pošlou vadný výrobek, by tu měla fungovat slušnost.
Já jsem si koupila zboží, přišlo vadné, měla jsem starost jak poslat zpátky stálo mě to další peníze a nakonec nemám konvici, vrácené peníze a ještě jsem přišla o 100kč. Z principu už to pro mě znamená, nakupovat pouze u velkých prověřených společností a nebo v kamenných prodejnách.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.6.2021 10:13, před 4 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Co se nákladů na vrácení zboží zpět prodávajícímu týče, tyto náklady nese spotřebitel, nikoliv prodávající.

V případě reklamace má spotřebitel dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel je povinen vybrat nejlevnější a v místě kam bylo dodáno dostupný prostředek přepravy. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.

Pokud tedy spotřebitel neuplatní reklamaci, ale odstoupí od smlouvy, nemá právo na náhradu nákladů spojených s odesláním věci zpět prodejci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.7.2021 15:27, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.8.2021 16:38, před 3 lety

Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.