Počet nahlášených stížností: | 253 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 18 |
Bohužel nově zavedené podmínky prodeje zboží na kamenné prodejně jdou cestou akorát na podání trestního oznámení. Vedení by se nad touto skutečností mělo zamyslet. Pokud prodejci nemohou (mají zakázáno) předvádět zboží na prodejně, nelze si zde odzkoušet funkčnost kýženého zboží, kde často sami nevědí co Vám na zařízení bude a nebude fungovat, jen co asi ano. Jste tedy odkázání na to, že Vám prostě něco vyberou a doma teprve zjistíte jak to se zakoupeným zbožím ve skutečnosti je. Pokud zjistíte, že zboží ale vůbec neodpovídá požadavkům, které jste prodejci kladl, aby splňovalo, tak při jeho vrácení máte smůlu, prostě zakoupené zboží na prodejně už nesplňuje odstoupení smlouvy do 14 dní.
Jinými slovy Vám může obchodník vybrat co se mu zachce s tím, že si to stejně na prodejně nemůžete ověřit a na stránkách se o zařízení nic moc nedočtete. No a vybrané zboží už nemůžete vrátit, protože jste ho už rozbalili a odzkoušeli, takže máte smůlu.
Zboží jsem původně chtěla jen vyměnit za jiný lepší produkt s ohledem odečtení ceny původně zakoupeného zařízení. Tato možnost mi byla také zamítnuta. Prostě mi říkali, že mám smůlu a zboží si musím nechat. Osobně jsem se nenechala odradit a po vyčerpávající 3. návštěvě pobočky jsem se s vedoucím prodejny dohodla na dobropisu a zakoupení jiného zařízení.
Touto zprávou bych tedy chtěla všem sdělit a doufám, že se dostane k lidem, kteří tyto pravidla určují, aby si uvědomili, jak jsou pravidla nyní nešťastně nastavená a dle přibývajících negativních recenzí také ztrácejí své kupující. Osobně se například na prodejnu již nikdy nevrátím pro koupi jakéhokoli zboží a to jsem Datart vždy upřednostňovala.
Konkrétně řešeno na prodejně Brno - Vaňkovka
Stronng STR 2023
Změnit podmínky buď předvádění zboží na prodejně, nebo pro odstoupení od smlouvy do 14 dní.
|
Tweet |
Spotřebiteli mělo být povoleno otestovat a prohlédnout si zboží, které si chce koupit, v míře nutné k obeznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Pokud mu to není umožněno, je pak na zvážení spotřebitele, zda si výrobek koupí i bez znalostí vlastností výrobku. My tento postup nedoporučujeme.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.